بیش از ۹۵ درصد زائران اربعین روادید خود را دریافت کرده اند

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: زائران اربعین برای حضور در کشور عراق می توانند با مراجعه به سامانه سماح نسبت به دریافت روادید اقدام کنند.

کد مطلب: ۶۷۹۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ، محسن نظافتی در یک برنامه رادیویی گفت: بیش از ۹۵ درصد زائرانی که قصد تشرف به مراسم اربعین حسینی را داشته اند، تاکنون موفق به دریافت ویزای خود شده اند.

وی افزود: سامانه سماح برای ثبت نام متقاضیان دریافت روادید اربعین همچنان باز است و افراد می‌توانند با مراجعه به این سامانه، نسبت به دریافت ویزای کشور عراق اقدام کنند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به کاهش زمان صدور روادید اربعین اظهارکرد: اکنون شاهد هستیم که در برخی از استان ها، صدور روادید اربعین به روز شده و در برخی از استان‌ها نیز ویزا طی ۲ روز صادر می‌شود.

نظافتی با تاکید بر کاهش قابل توجه حضور افراد فاقد ویزا در مرزهای کشور تصریح کرد: خوشبختانه اکنون بر اساس آمار ارسال شده از مرزهای کشور، شهروندان به قوانین کشور عراق احترام گذاشته و تعداد افراد فاقد ویزا در مرزها بسیار کم است.

وی ادامه داد: مردم باید بپذیرند که عراق کشور دوم است و اگر چه این کشور سرزمین ائمه معصومین است، اما باید برای حضور در این کشور به قوانین آن احترام گذاشته و اقدام به دریافت روادید شود.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اهمیت دریافت بیمه از سوی زائران خاطرنشان کرد: متاسفانه طی روزهای اخیر شاهد تصادف تعدادی از زائران ایرانی بودیم. برخی افراد که در این تصادف‌ها جان خود را از دست داده بودند، بیمه نداشتند و در این شرایط خانواده‌های آن‌ها با مشکلاتی مواجه شده اند.

وی بیان کرد: در یکی از تصادف‌های اخیر ۵ تن جان خود را از دست دادند و به این خاطر که بیمه بودند، به خانواده‌های آن‌ها مبلغی معادل ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

نظافتی از استقرار نمایندگان بیمه و هلال احمر در مسیر پیاده روی اربعین خبرداد و گفت: در حال حاضر نمایندگان هلال احمر و بیمه در تمام مسیرهای پیاده روی اربعین حضور دارند تا در صورت نیاز به زائران خدمات ارائه دهند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص چگونگی ثبت نام در سامانه سماح اظهارکرد: افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی سماح، ثبت نام خود را انجام داده و با واریز وجه تعیین شده، کد رهگیری دریافت کنند.

وی تاکیدکرد: در صورتی که به طور استثنا، فردی پس از ثبت نام موفق به دریافت کد رهگیری خود نشد، باید به مرکز حج و زیارت استان خود مراجعه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار