بسته خبری آموزش و پرورش پانا؛

از ماجرای تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره تا بزرگداشت شهید دانش‌آموز

برگزاری یادواره شهید فهمیده و زمان اعلام نتایج نهایی تحقیق و تفحص صندوق ذخیره از جمله مهم ترین اخبار آموزش و پرورش در این هفته بوده است.

کد مطلب: ۶۷۹۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، ضرورت تربیت تکنولوژیک بین دانشجومعلمان، قطعی نشدن وضعیت امتحانات نهایی پایه یازدهم، آشنا شدن کودکان کار با دنیای روزنامه نگاری در نمایشگاه مطبوعات، تلاش برای بهبود وضعیت بهبود مدارس از جمله اخبار این هفته آموزش و پرورش بوده است.

اعلام نتایج نهایی تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان تا پایان آبان ماه

اسداله عباسی در خصوص جمع بندی وضعیت کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار کرد: کار جمع بندی در حال انجام و فایل ها به نوبت در حال بررسی است. افرادی که تخلفاتی انجام داده یا اتهامی به آنها وارد است برای دفاع از خود امکان پاسخگویی دارند .

وی ادامه داد: نتایج بررسی کمیته تحقیق و تفحص در حضور متهمان و افراد درگیر با این پرونده در حال ارائه بوده و برای آن گروه قابل استماع است .

عباسی عنوان کرد: جلسات بررسی مسائل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه دارد. احتمال می دهیم این روند تا پایان آبان ماه ادامه داشته باشد چرا که براساس قانون، کمیسیون و هیئت رئیسه برای رسیدگی به مسائل تا پایان آبان ماه فرصت دارند.

شوراهای دانش آموزی به توانمندسازی دانش آموزان کمک می‌کند

مرضیه گرد در مورد اهمیت شوراهای دانش‌آموزی و تاثیر آن بر مهارت توانمندی دانش آموزان، عنوان کرد: اعتقاد مدیران مدارس به بروز و ظهور اهداف شوراها کمک بسیاری می‌کند و باید مسئولان مدرسه باور مثبتی در این زمینه داشته‌ باشند تا اهداف محقق شود .

وی با تاکید بر اینکه باور شوراها اصل است، ادامه داد: متاسفانه برخی به طور نمایشی و عبور از مقررات به شوراهای دانش‌‌آموزی نگاه می‌کنند در حالی که باید مشارکت دانش‌آموزان را باور داشته باشیم .

˝شهید فهمیده˝صدای شیپور جنگ را زودتر از دیگران شنید

خواهر شهید فهمیده گفت: شهید فهمیده صدای شیپور جنگ را زودتر از دیگران شنید و خیلی قبل از آنکه تجاوز عراق به طور رسمی اعلام شود در جبهه حضور داشت و کارنامه‌های درس شهید فهمیده مطابق کارنامه‌های تحصیلی نوابغ است.

وی گفت: اوایل آبان ماه بود که در حال خوردن غذا بودیم. از رادیو شنیدیم که نوجوان 13 ساله ای زیر تانک رفته و خود نیز به شهادت رسیده است. مادرم گفت این محمد حسین است. داوود برادرم گفت "نه مادر او نیست من فردا می روم و او را پیدا می کنم و می آورم." 7 آبان ماه بود که ماموری به در خانه آمد و گفت محمد حسین در بیمارستان اهواز است و برویم ببنیم. اما در روز 8 آبان ما پیکر نیمه سوخته حسین را در بهشت زهرا تحویل گرفتیم.

ضرورت توسعه طرح خرید خدمات آموزشی در هنرستان های مناطق محروم

زرافشان با بیان اینکه ۱۲۱میلیارد تومان منابع برای استقرار برنامه های هنرستان ها پیش بینی کردیم، گفت: آموزش همراه با کیفیت از مهم ترین برنامه های هنرستان ها است.

وی به طرح برون سپاری در کاردانش اشاره داشت و عنوان کرد: با توجه به سه پایه شدن هنرستان ها از سال تحصیلی آینده باید از ظرفیت طرح خرید خدمات آموزشی استفاده کرد چراکه برای مهارت آموزی نیازمند هم افزایی هستیم .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش به مدارس آموزش از راه دور اشاره کرد و گفت: با این طرح ۱۴۶هزار دانش آموز لازم العلیم را تحت پوشش قرار می دهیم و سرانه یک میلیون تومانی برای هر دانش‌آموز در نظر گرفتیم بنابراین ۱۴۶میلیارد سرانه نیازمند هستیم البته هزینه تمام شده برای هر دانش آموز ۳میلیون تومان است.

وضعیت امتحانات نهایی پایه یازدهم قطعی نشده است

مهدی نوید ادهم در مورد تعیین تکلیف وضعیت امتحانات نهایی در پایه های تحصیلی مختلف با توجه به تغییر تدریجی نظام آموزشی اظهار کرد: امسال پایه یازدهم در مدارس استقرار یافته اما هنوز وضعیت برگزاری امتحانات به طور نهایی یا داخلی مشخص نشده است .

وی ادامه داد: تعیین وضعیت برگزاری امتحانات در پایه های مختلف تحصیلی به ویژه پایه یازدهم در دستور کار شورای عالی قرار دارد و تا پیش از آغاز امتحانات پایان سال به نتیجه خواهد رسید.

ضرورت وجود تربیت تکنولوژیک برای دانشجومعلمان

محمود مهرمحمدی عنوان کرد: بخشی از تربیت حرفه ای معلمان باید به صورت رسمی به عنوان تربیت تکنولوژیکی باشد و دانشجو معلمان باید فرصت فناوری های نوین را به درستی یاد گرفته و از آن استفاده کنند .

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: در معماری جدید دروس تربیت معلم، مسئله برخورداری از هویت حرفه ای مستلزم این است که آموزش ها به برنامه رسمی منحصر نشوند و بسیاری از فرصت های پیدا و پنهان دیگر در فرایند تربیت معلم پرداخته شود .

مهرمحمدی با اشاره به اینکه ضلع دوم تربیت تکنولوژیک استفاده از بخش غیر رسمی آموزش ها است، عنوان کرد: باید فرصت های تربیتی دیگری را در حوزه "آی سی تی" فراهم کنیم .

وی بیان کرد: برنامه درسی غیررسمی ناظر به فرصت های داوطلبانه است که باید در دانشگاه برای آن ها بسترسازی صورت گیرد و ذهنیت دانشجومعلمان معطوف به آثار تمدن ساز "آی سی تی" شود .

تلاش برای تامین اعتبار تجهیزات وسایل ورزشی دانش آموزان

مهرزاد حمیدی با اشاره به اینکه تجهیزات به کیفیت درس تربیت بدنی کمک می کند، اظهار کرد: در حوزه تربیت بدنی در تابستان از محل اعتبار تخصیص یافته 3 میلیارد به استان ها ابلاغ شده است .

وی با بیان اینکه باید تجهیز وسایل ورزشی مدارس در امسال و سال تحصیلی آینده تامین باشد، افزود: در این راستا 8 میلیارد به خزانه فرستادیم و 40 میلیارد دیگر نیز از ارزش افزوده پیش بینی کرده ایم تا تجهیزات وسایل تامین شود.

نتایج آزمون استخدامی تا قبل از دی ماه اعلام می شود

نعمت الله موسی پور در خصوص برگزاری آزمون استخدامی، اظهار کرد: امسال در این آزمون بیش از 10 هزار نفر شرکت داشته اند که نتایج آن تا قبل از دی ماه اعلام خواهد شد .

وی ادامه داد: برگزاری آزمون استخدامی یکی از راه های توانمندسازی معلمان برای ورود به آموزش و پرورش است.

حضور وزیر آموزش‌ و پرورش برای به صدا درآوردن زنگ استکبارستیزی

علی رمضانی در خصوص برنامه های در نظرگرفته شده برای گرامیداشت روز 13 آبان، اظهارکرد: به دلیل صحبتهای اخیر رئیس جمهور امریکا و توهین هایی که به مردم ایران داشته عصبانیت جامعه را بر انگیخته و باعث شده تا مردم از آموزش و پرورش انتظار ویژه ای در ایام گرامیداشت روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه زنگ استکبار ستیزی مصوب جلسه 854 شورای عالی آموزش و پرورش شده است، گفت: در روز 13 آبان ماه وزیر آموزش و پرورش در یکی از مدارس حاضر شده و این زنگ را به صدا در می آورد .

سرپرست امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش یاداور شد: حضور دانش آموزان در این برنامه پیام خوبی برای دشمنان کشور بوده تا از رفتارهای نامعقولانه خود دست بکشند.

اجرای طرح ضربتی شناسایی هدفمند و نقطه به نقطه برای مناطق عشایری ومحروم

رضوان حکیم زاده در مورد برنامه های درنظر گرفته شده برای مناطق عشایری اظهار کرد: در این رابطه مهم ترین اقدامی که در آموزش و پرورش در دست انجام است، طرح ضربتی شناسایی هدفمند و نقطه به نقطه عدم دسترسی به امکانات آموزشی و پوشش تحصیلی در مناطق محروم است .

وی ادامه داد: خوشبختانه این طرح با همکاری وزارت رفاه، سازمان برنامه و بودجه و زیر نظر شورای مناطق محروم ریاست جمهوری در حال پیگیری است .

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: آخرین جلسه ای که ما با حضور مسئولان این نهادها داشتیم گزارشی را از اقدامات انجام شده و شاخص های احصا شده در رابطه با مناطق محروم به خصوص در 4 استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و کرمان ارائه کردیم.

کودکان کار با دنیای روزنامه نگاری آشنا شدند

نمایندگانی از کودکان کار تحت پوشش و حمایت گروه جهادی دختران حنیفا 8 آبان از غرفه پانا در نمایشگاه مطبوعات بازدید کردند و به وسیله مدرس روزنامه نگاری پانا با مقدمات خبرنگاری آشنا شدند .

گروه جهادی دختران حنیفا گروهی مردم نهاد است که با هدف محرومیت زدایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از یک سال و نیم گذشته به جمع آوری و آموزش تعدادی از کودکان کار که در کوره پزخانه ها و زمینهای کشاورزی به کارهای طاقت فرسا مشغول بودند اقدام کرده است و بدین ترتیب آنان و خانواده هایشان را تحت حمایت این گروه مردم نهاد قرار گرفته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار