بهره برداری از دارالقرآن ناحیه 3 شیراز با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال

مدیر کل اداره ی امور تربیتی و مشاوره ی وزارت آموزش و پرورش در شیراز تصریح کرد: باید گام های موثرتری در راستای اعتلای قرآن کریم برداشته شود.

کد مطلب: ۶۷۹۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس،مسعود شکوهی در مراسم افتتاحیه ی دارالقرآن امام علی(ع) از مهجور واقع شدن قرآن کریم در جامعه گلایه کرد و افزود: امید است که در این دارالقرآن، شرایطی برای پیوند هرچه بیشتر دانش آموزان با قرآن به وجود بیاید .
سرپرست اداره ی آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز در ادامه ی مراسم به ارائه ی گزارش مختصری از فعالیت های واحد قرآن این اداره پرداخت و اعلام کرد که در حدود 50 درصد از دانش آموزان این ناحیه که به مرحله ی استانی راه یافته بودند، حائز مقام اول تا پنجم شدند .
محمد کماندار با اشاره به اینکه دانش آموزان ناحیه 3 ضمن کم برخورداری مالی از هوش و استعداد سرشاری بهره مند هستند به ارائه ی توضیحاتی در رابطه با دارالقرآن امام علی (ع) پرداخت که برای دانش آموزان این ناحیه تاسیس شده است .
وی ابراز داشت: مساحت کل بنای این دارالقرآن 3600 متر مربع می باشد که از این مقدار 1200متر مربع آن زیربنا است .
او افزود: این مجموعه 13 کلاس و قرائت خانه ای به مساحت 300 مترمربع دارد و امیدواریم که به زودی تجیهزات کامل رفاهی برای استفاده ی دانش آموزان عزیز از این مکان مهیا شود .
کماندار با اشاره به اینکه کلنگ زنی این پروژه در سال 1389 انجام شده و تاسیس آن از مصوبات سفر رئیس جمهور به شیراز بوده است،گفت: این پروژه که در سال 1394 تکمیل شد، در حدود 25 میلیارد ریال هزینه داشته است و کارفرمای آن اداره ی کل نوسازی مدارس بوده است .
پیش از این در مکان قرارگیری این دارالقرآن،دبیرستانی به نام ابوذر فیروزی وجود داشته است .
در ادامه ی مراسم سپاس نامه ی دانش آموزان ناحیه 3 توسط نیلوفر رضایی،منتخب استانی مسابقات قرآن، قرائت شد و از حافظان برتر و قاریان نخبه ی کلام الله تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار