شبکه هوافضای مدارس و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی اشتغالزایی می‌کند

شرایط اشتغالزایی در شبکه هوافضای مدارس و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی کل کشور فراهم می‌شود.

کد مطلب: ۶۷۸۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، باشگاه هوافضای جوان ستاد هوایی با هدف به‌کارگیری دانش و فناوری روز برای ارتقای سطح علمی و پژوهشی دانش آموزان، اقدام به «تجهیز پژوهش‌سراها و برگزاری کارگاه‌ها» و «برگزاری هم‌اندیشی‌های علمی- تخصصی و دوره‌های آموزشی برای فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های هوافضا و سایر رشته‌های فنی مهندسی» کرده است.

از اهداف این طرح می‌توان به «تأکید بر توسعه زیرساخت‌های موردنیاز برای ترویج و نهادینه‌سازی فناوری‌های راهبردی و اولویت‌دار ملی مطرح در نقشه جامع علمی کشور»، «ارتقای ابزارهای آموزشی و پژوهشی در بین دانش‌آموزان در سطح مدارس آموزش‌ و پرورش، به‌عنوان مرجع پژوهشگران و صنعتگران آینده»، «بکارگیری فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه محصولات»، «انتقال فناوری» و «ایجاد فرصت‌های پایدار کسب ‌وکار» اشاره کرد.

در صورت اجرای سراسری این طرح و با توجه به ظرفیت عظیم مدارس و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در سراسر کشور، با مشارکت فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی و همچنین علاقه‌مندان به ساخت و پرواز هواپیمای مدل، حدود 3 هزار فرصت شغلی پیش‌بینی می‌شود.

این امر تنها در صورتی محقق می‌شود که جوانان و نخبگان با تغییر دیدگاه حاکم بر جامعه مبنی بر تلاش برای استخدام دولتی و تبدیل شدن به کارمند، به دانش و توانمندی‌های خود باور داشته باشند و در راستای تخصص خود فعالیت کنند.

از جمله اقدامات اجرایی شرکت دانش‌بنیان خلاقیت برتر، به عنوان کارگزار باشگاه هوافضای جوان ستاد هوایی می‌توان به «برگزاری کارگاه‌های توجیهی ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی» و «تشکیل آکادمی باشگاه هوافضای جوان » اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار