مدیر آموزش و پرورش مراغه:

پدافند غیر عامل یک امر ضروری و همگانی است

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: پدافند غیر عامل یک امر ضروری و همگانی است.

کد مطلب: ۶۷۸۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزاش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جلیل اسلامی در مراسم اجرای مانور که به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در دبیرستان نمونه سیفی برگزار شد ، اظهار کرد: بر خلاف پدافند عامل که موضوع نظامی است ، پدافند غیر عامل آمادگی در برابر بلاهای طبیعی و عمدی است.
وی اظهار کرد : اگر آحاد ملت ، اطلاعات کافی در مورد پدافند غیر عامل داشته باشند ، ملت آسیب ناپذیر خواهند بود.
وی ادامه داد: آموزش و مهارت آموزی در بین مدیران و نیز افزایش آمادگی در برابر مخاطرات و تهدید ها در بین دانش آموزان ، رسالت آموزش و پرورش در زمینه پدافند غیر عامل است.
اسلامی گفت: برگزاری جلسات و همایش های آگاه سازی توسط کارشناسان در مدارس به عنوان حرکتی در مسیر فرهنگ سازی برای معرفی و شناساندن اصول پدافند غیر عامل در بین دانش آموزان است.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه هدف از اجرای این مانور را توانمند سازی دانش آموزان برای آمادگی در برابر بلاهای طبیعی و عمدی عنوان کرد و افزود: در این مانور ،نحوه مقابله با حوادث طبیعی مانند زلزله ، آتش سوزی و حمله دشمن فرضی توسط دانش آموزان شبیه سازی شده و اطفای حریق و امداد رسانی به آسیب دیدگان تمرین می شود.

گفتنی است از 6الی 12 آبان به عنوان هفته پدافند غیر عامل با شعار پدافند غیر عامل ، حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار