مدیر کل آموزش و پرورش استان خبر داد:

اجرای طرح آهن یاری برای۱۲۰هزاردانش آموزدختردوره متوسطه درآذربایجانشرقی

مدیر کل آموزش وپرورش آذربایجانشرقی از اجرای طرح آهن یاری برای۱۲۰ هزار دانش آموز دختر دوره متوسطه اول و دوم سراسر استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۸۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی درآغاز طرح" آهن یاری و مکمل یاری مگادوز ویتامین د" در دبیرستان معلم ناحیه 3 تبریز گفت: برنامه مکمل آهن یاری با هدف ارتقاء سطح سلامت گروه سنی هدف، گامی موثر در پیشگیری از کمبود و پرورش مادران و پدران توانمند و سالم برای آینده است.

مدیر دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجان شرقی با بیان اینکه این طرح با همکاری اداره سلامت وتندرستی آموزش وپرورش استان با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اجرا می شود، افزود: سرمایه گذاری در سنین پایین تر باعث تضمین سلامت دانش آموزان و در نهایت داشتن جامعه پویا و با نشاط می شود.

پاشایی با بیان اهمیت آهن در شکل گیری استخوان بندی سالم ، تصریح کرد: در دوران بلوغ بدلیل افزایش سرعت رشد، نیاز به برخی مواد مغذی از جمله آهن و ویتامین د برای بدن از هر زمانی بیشتر احساس می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح آهن یاری برای۱۲۰ هزار دانش آموز دختر دوره متوسطه اول و دوم سراسر استان اجرا می شود، اضافه کرد: 2 میلیون و500 هزار قرص ویتامین D بین دانش آموزان دختر وپسر مقاطع متوسطه اول و دوم آذربایجانشرقی توزیع می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه طر نشان ساخت: همچنین با اجرای این طرح، 2میلیون و 100 قرص آهن بین دانش آموزان دختر متوسطه اول و دوم آذربایجانشرقی توزیع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار