عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درگفت وگو با پانا:

شاخص های اقتصادی با متر سیاسی حل نمی شود

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: اقتصاد کشور ما سیاست زده است و تلاش می شود تا شاخص های اقتصادی با متر سیاسی حل شود اما باید گفت با این شیوه نمی توان مسائل آن را حل کرد و جالب آن است که همه این موضوع را درک کرده اند اما کسی به آن توجه نمی کند .

کد مطلب: ۶۷۷۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد

یحیی آل اسحاق در گفت وگو با خبرنگار پانا برای بهبود فضای کسب و کار در کشور قانونی به این منظور تدوین شده است ،گفت: 11 شاخص برای کسب وکار وجود دارد که توسط سازمان های جهانی در اغلب کشورهای جهان مورد ارزیابی قرار می گیرد اما باید گفت راهکار بهبود فضای کسب و کار در کشور توجه به دردی است که نمی خواهیم آن را علاج کنیم .

وی افزود: اقتصاد کشور ما سیاست زده است و تلاش می شود تا شاخص های اقتصادی با متر سیاسی حل شود اما باید گفت با این شیوه نمی توان آن را حل کرد و جالب آن است که همه این موضوع را درک کرده اند اما کسی به آن توجه نمی کند .

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: سیاست حوزه قدرت است اما اقتصاد حوزه سود ،زیان ،بهره وری و کیفیت است و منطق این دو حوزه با هم متفاوت است و نمی توان با یک منطق این دو حوزه را اداره کرد .

آل اسحاق عنوان کرد: سایه جریانات سیاسی از حوزه اقتصاد برداشته نمی شود و تا زمانی که این شرایط حاصل نشود بهبود اقتصاد حاصل نمی شود و از سوی دیگر حل مشکلات اقتصادی بدون هماهنگی و همدلی و توجه سرمایه های مالی و اجتماعی قابل بهبود نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حوزه اقتصاد نیاز به اتحاد ،هم جهتی و هم برنامه ای دارد و مانند ماشینی است که هر چرخ آن نمی تواند به یک سمت حرکت کند و این هماهنگی نیازمند همکاری تمام اجزای حاکمیت است و مجلس ،دولت و قوه قضائیه باید با هم در این مسیر همکاری داشته باشند .

آل اسحاق گفت : نهادهای عمومی مانند اتاق های بازرگانی و اصناف و مردم نیز در این مسیر باید برای اداره بهتر اقتصاد کشور به یک همدلی برسند و وجدان عمومی جامعه باید به این بلوغ برسد که آنچه مهم است حفظ منافع ملی کشور است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار