سیاست های هفتگانه سند تحول بنیادین معیارفعالیت های تربیت بدنی است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت : در سال های اخیر تمام برنامه ها و فعالیت های حوزه تربیت بدنی بر اساس معیار محورهای سیاست های هفتگانه بر گرفته از سند تحول بررسی و اجرا می شود.

کد مطلب: ۶۷۷۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، مهرزاد حمیدی در همایش سراسری معلمان درس تربیت بدنی استان البرز گفت : سیاست های هفت گانه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین مدرسه محور نمودن فعاليت ها ،كيفيت محورنمودن فعاليت ها ،تعميم وهمگانی نمودن فعاليت ها ،برنامه محورنمودن فعاليت ها ،علمي و تخصصي نمودن فعاليت ها ،اخلاق محورنمودن فعاليت ها ، مشاركت محور نمودن فعاليت ها معیار سنجش برنامهای این حوزه است.

وی افزود : در چند سال اخیر هر برنامه ای با این سیاست ها منطبق بوده اجرا، منطبق نبوده حذف و اگر وجود نداشته ایجاد کرده ایم و این محورهای فعالیت تربیت بدنی برگرفته از سند تحول و این عصاره این سند است.

وی گفت : سبد پروژه های تربیت بدنی دانش آموزی حول محور سیاست ها و برنامه ها با هدف رسیدن به انسان طراز سند تحول بنیادین در بخش محتوا شامل بازنگری محتوا، توسعه فضاهای ورزشی، توسعه و تجهیزات، بهسازی نیروی انسانی و در بخش فعالیت های فوق برنامه تحکیم تقویت فدراسیون، مدرسه قهرمان،کانون های ورزشی، ورزش صبحگاهی،حیاط پویا، المپادهای درون مدرسه ای است.

وی افزود : سواد حرکتی شامل مهارت های حرکت پایه و مهارتهای ورزشی بنیادین که موجب تمرین برای یادگیری، یادگیری برای رقابت ،ت مرین برای رقابت، تمرین برای قهرمانی که فعالیت در طول زندگی را شکل می دهد.

وی گفت : برنامه توسعه سواد حرکتی با محوریت کودکان که در مرکز آن قرار دارند و کمک والدین آنها و مدرسه و محله است و زمانی که این سه قسمت والدین،مسئولین مدرسه و مسئولین شهری بصورت همسو در کنار یکدیگر قرار گیرند ثمر بخش خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار