حمیدی اعلام کرد؛

رشد 35 درصدی رویدادهای ورزش دانش آموزی در یک سال اخیر

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال 96 ، 58 رویداد ورزشی کشوری برگزار شده است که نسبت به پارسال از نظر تعداد اعزام‌های ورزشی، 35 درصد رشد را نشان می دهد.

کد مطلب: ۶۷۶۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، مهرزاد حمیدی گفت: براساس تحقیقات به عمل آمده 21درصد دانش آموزان درکشور اضافه وزن دارند و بیماری های قلبی، عروقی و دیابت آنان را در آینده تهدید می کند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور مشارکت بیشتر دانش آموزان، برنامه المپیادهای درون مدرسه ای، حیاط پویا و کانون‌های درون مدرسه ای طراحی شده تا بر متوسط تحرک دانش آموزان افزوده شود.

معاونت تربیت بدنی و سلامت وزيرآموزش و پرورش درباره رویکردهای دوره جدید این وزارتخانه گفت: تکیه بر اجرای سند تحول بنیادین، تغییر محتوای درسی با توجه به نیازهای حال و آینده و توانمند سازی نیروی انسانی اساس کار آموزش و پرورش را در این دوره تشکیل می دهد.

حمیدی افزایش برگزاری مسابقات ورزش آموزشگاه ها را از برنامه‌های پایه‌ای معاونت تربیت بدنی برشمرد و افزود: در سال 96 ، 58 رویداد ورزشی کشوری برگزار شده است که نسبت به پارسال از نظر تعداد اعزام‌های ورزشی، 35 درصد رشد را نشان می دهد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: المپیادهای درون مدرسه ای فرصتی است تا دانش آموزان که فقر حرکتی دارند، بتوانند با ورزش سلامت آینده خود را تأمین کنند.

وی با اشاره به وجود بیش از 2 هزار نیروی پیش دبستانی در گیلان گفت: ما تاکنون توانسته ایم650 نفر را به کارگیری کنیم که 250 نفر از این تعداد از تبدیل کلاس‌های 6 پایه به 3 پایه به صورت حق التدریسی جذب شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر بازنشسته شدن تعداد قابل توجهی از همکاران در سال های آینده، خاطرنشان کرد: تنها در3 سال آینده 4 هزار فرهنگی در استان بازنشسته می شوند که در این صورت فضا برای جذب مربیان پیش دبستانی فراهم می شود .

سید امیر فرّحسینی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در سال گذشته 165 هزار دانش آموز معادل 44 درصد در المپیاد درون مدرسه ای شرکت کردند و پیش بینی می شود امسال 50 درصد دانش آموزان زیر پوشش این المپیاد قرار گیرند.

وی از پوشش 165 هزار نفری دانش آموزان در بخش بهداشت دهان و دندان در سال تحصیلی گذشته خبرداد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار