در گفت و گو با پانا مطرح شد؛

بررسی وضعیت استخدام معلمان حق التدریس در کمیسیون آموزش و تحقیقات

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برای ارزیابی دقیق تر طرح تعیین وضعیت استخدام معلمان حق التدریس و تاثیر آن بر تامین نیروی انسانی نیازمند بررسی در کمیسیون آموزش و تحقیقات هستیم.

کد مطلب: ۶۷۵۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد

فاطمه سعیدی در گفت‌ و گو با پانا، در مورد تعیین وضعیت استخدام معلمان حق التدریس و تاثیر آن بر تامین نیروی انسانی، عنوان کرد: کلیات این طرح در مجلس رای آورده اما برای ارزیابی دقیق‌تر نیازمند بررسی در کمیسیون آموزش و تحقیقات هستیم.

وی ادامه داد: برای اجرای کامل این قانون بعد از بررسی ها در کمیسیون باید قانون استخدامی در مجلس و شورای نگهبان مطرح شود چراکه دولت توان استخدامی این حجم از معلمان حق التدریسی و آموزشیار را ندارد و قطعا بدون بررسی کامل با قانون موافقت نخواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تعداد بالای افراد برای استخدام و این مساله که دولت توان استخدامی تمام این افراد را ندارد بنابراین باید برای افرادی که تجربه بیشتری داشته و اولویت استخدام دارند با روش هایی مختلفی مانند برگزاری آزمون استخدامی جداگانه چاره ای اندیشید.

گفتنی است؛ 121 هزار نفر مشمول طرح هستند که 65 درصد ظرفیت جذب معلم در برنامه ششم توسعه(185هزار نفر حداکثر سهمیه استخدام تا سال 1399) را دارند و 94 درصد افراد مشمول طرح، خانم هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار