رئیس پلیس راهور ناجا:

اصفهانی‌ها قوانین راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت می‌کنند

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: استان اصفهان حدود 8 درصد از وسایل نقلیه را در اختیار دارد و میزان جان باختگان تصادفات در این استان به نسبت آمار کشور کم‌تر است که نشان‌دهنده این است که مردم اصفهان قوانین را بیشتر رعایت می‌کنند.

کد مطلب: ۶۷۵۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان و به نقل از پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان،رییس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: موضوع ارتقا فرهنگ ترافیک و اصلاح رفتارهای پرخطر رانندگی و ترویج رانندگی صحیح جزء اهداف اصلی و مهم نیروی انتظامی به ویژه مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی است.

وی تصریح کرد: فرهنگ رانندگی نقش بسزایی را ایفا می‌کند و به دنبال ارتقا آن هستیم، باید جاده‌ها و خودروها ایمن شوند، نحوه استفاده و بهره‌برداری از خودرو و جاده در اختیار راننده است و راننده باید خود را با شرایط محیطی و جغرافیایی تنظیم کند.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: با توجه به این‌که 73 درصد از جانباختگان تصادفات مربوط به خارج از شهرها است باید از مبدأ تا مقصد مورد نظر را جزء سفر قلمداد کرده و با برنامه‌ریزی درستی از وسیله نقلیه استفاده کرده و فرهنگ استفاده صحیح از وسیله نقلیه گسترش پیدا کند.

وی با بیان‌ این‌که امیدواریم ارتقا فرهنگ ترافیک به کاهش جانباختگان تصادفات کمک کند، گفت: استان اصفهان در زمینه توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و گسترش فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه پاک مانند دوچرخه در جایگاه خوبی قرار دارد و با توجه به این‌که استان اصفهان حدود 8 درصد از وسایل نقلیه را در اختیار دارد میزان جانباختگان به نسبت کشوری کم‌تر است که نشان‌دهنده این است که مردم اصفهان قوانین را بهتر رعایت می‌کنند.

سردار مهری ادامه داد: اصفهان در بخش راکبان موتورسیکلت به نسبت میانگین کشوری از درصد تلفات بالاتری برخوردار است که باید با افزایش دقت نظر در قوانین و مقررات و اصلاح معابر در خارج شهر این مقدار کاهش پیدا کند و استفاده از کلاه ایمنی در کاهش جانباختگان بسیار مؤثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار