عظمتی بیان کرد؛

اختصاص ظرفیت صد درصدی دانشگاه شهید رجایی به تربیت معلم از سال 93

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: سالانه حدود 750 نفر از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی فارغ‌التحصیل می‌شوند که تمام ظرفیت آن به تربیت دبیر فنی اختصاص دارد و از سال 93 تاکنون تمامی رشته ای دانشگاهی مرتبط به تربیت معلم بوده است.

کد مطلب: ۶۷۵۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، حمیدرضا عظمتی در برنامه پرسشگر درخصوص چالش های مهارت آموزی، عنوان کرد: آموزش‌ها درحوزه‌های رسمی و غیررسمی دنبال می‌شود و بر اساس ماده 65 برنامه ششم، دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، علمی ـ کاربردی و معاونت آموزش متوسطه، متولیان آموزش‌های مهارتی به دانش‌آموزان هستند .

وی با بیان این که دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در امتداد نیازهای آموزش و پرورش بوده، ادامه داد: دانش‌آموختگان از جهت فراگیری دانش و تخصص و تعلیم و تربیت در حوزه کاری بسیار موفق‌تر هستند و سالانه حدود 750 نفر از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی فارغ‌التحصیل می‌شوند که تمام ظرفیت آن به تربیت دبیر فنی اختصاص دارد و از سال 93 تاکنون تمامی رشته ای دانشگاهی مرتبط به تربیت معلم بوده است.

عظمتی به روند آموزش های مهارتی پیش ااز انقلاب نیز اشاره داشت و گفت: دانش آموختگان کاردانی و کارشناسی وارد بازار کار شده بدون آنکه دوره تعلیم و تربیت را گذرانده باشند که این چنین عدم آگاهی نقصان محسوب می شود.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با اشاره به این که در سال 1400 نیازمند افزایش این ظرفیت هستیم؛ گفت: یکی از وظایف ما ایجاد راهکارهای مناسب است که در این مسیر، برگزاری دوره‌های یک‌ساله در این دانشگاه و دانشگاه فرهنگیان نیز مورد توجه است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار