بسته خبری آموزش و پرورش پانا

از ایجاد شبکه الکترونیکی برای آموزش خانواده تا انتصاب مدیریتی بانوان

آموزش و پرورش، طی هفته گذشته رویدادهای قابل توجهی در حوزه ساماندهی اردوهای دانش آموزی، توجه به ضرورت پیوند اولیا و مربیان، راه اندازی شبکه الکترونیکی برای آموزش خانواده و چند انتصاب داشت.

کد مطلب: ۶۷۴۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، افتتاح مرکز کنترل سفرهای برون استانی، ضرورت همسویی آموزش های مدارس و خانواده ها، همسان سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان فرهنگی، ضرورت توجه به آموزه های اهل سنت، اعتماد خیرین مدرسه ساز به دولت تدبیر و امید، انتصاب وزیر آموزش و پرورش در هیئت امنای بنیاد شهید، اخذ مدرک کاردانش به سربازهای دیپلمه و تربیت دانش آموزان به صورت متوازن و جامع به عنوان یکی از اهداف تربیتی، از جمله اخبار این هفته آموزش و پرورش بوده است.

حق التدریسی ها از مدارس حذف نمی شوند

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در خصوص روش‌های تامین نیروی انسانی در آموزش و پروش، اظهار کرد: با توجه به این که تا 4 سال آینده در آموزش و پرورش قریب به 300 هزار نیرو مورد نیاز است باید برای جذب نیرو روش هایی همچون دانشگاه فرهنگیان و پذیرش از طریق آزمون استخدامی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان هر ساله قریب به 8 تا 10 هزار نیرو جذب می‌کند. بخش عمده نیروی انسانی از طریق این دانشگاه تامین شود و در برنامه ششم توسعه برای رسیدن به این رقم باید تلاش کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد بکارگیری معلمان حق التدریسی نیز بیان کرد: حق التدریسی ها از مدارس حذف نمی شوند باید بتوان با تامین نیروی انسانی، شرایط را برای تحصیل دانش آموزان در مدارس فراهم کنیم.

فرهنگ ترافیک به 160 هزار فرهنگی آموزش داده می شود

علی رمضانی سرپرست امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از برگزاری جشنواره ای با رویکرد نماز در حوزه های مختلف فرهنگی برای دانش آموزان خبر داد و گفت: آموزش فرهنگ ترافیک به 160 هزار فرهنگی یکی از برنامه های ما خواهد بود.

سالانه حدود 20 هزار اتباع خارجی برای آموزش هدف گذاری می شوند

علی باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی، در خصوص پوشش اتباع خارجی و ارائه فعالیت های سوادآموزی به آن ها، اظهار کرد: اکنون 13 هزار و 500 نفر از اتباع خارجی تحت پوشش فعالیت های سوادآموزی هستند.

وی با اشاره به کمک 10 درصدی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای تحصیل اتباع خارجی، گفت: سالانه حدود 18 تا 20 هزار اتباع خارجی برای آموزش هدف گذاری می شود.

ایجاد 300 مرکز یادگیری محلی درکشور/حلقه‌های کتابخوانی راه‌اندازی می‌شوند

رییس سازمان نهضت سوادآموزی همچنین از ایجاد 300 مرکز یادگیری محلی در کشور و راه اندازی حلقه های کتابخوانی خبر داد و افزود: در طول ایامی که افراد به مجموعه های مراکز یادگیری محلی مراجعه می کنند به طور میانگین 20 ساعت در معرض مهارت هایی قرار می گیرند که به آن ها نیاز دارند.

آغاز دوره های بریل آموزی در مدارس استثنایی/سرویس رایگان ایاب و ذهاب برای 5 هزار و 600 مدرسه تهران

غفوریان معاون آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از آغاز دوره های بریل آموزی در مدارس استثنایی ویژه دانش آموزان دارای مشکلات بینایی خبر داد.

شهناز کریمی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی تهران نیز گفت: برای 5 هزا رو 600 مدرسه تهران سرویس ایاب و ذهاب رایگان در نظر گرفته شده تا دانش آموزان در مساله رفت و آمد با مشکلی مواجه نباشند.

ثبت نام دانش آموزان واجد شرايط تا اول آبان ماه ادامه دارد

گودرز شاهمرادی مدیر آموزش از راه دور از ادامه ثبت نام دانش آموزان واجد شرايط این مدارس تا اول آبان ماه خبر داد و عنوان کرد: درحال حاضر هزار و 615 مدرسه آموزش از راه دور در بيش از 600 منطقه آموزشي پذيراي دانش آموزان بازمانده و علاقه مند به ادامه تحصيل هستند.

مدیر آموزش از راه دور گفت: به دلیل تفاوت شیوه آموزش در این مدارس كه به صورت نيمه حضوري بوده، امكان جذب كليه علاقه مندان به تحصيل از جمله شاغلين در ادرات و نهادها و مشاغل خصوصي ، كارگران ، خانم هاي خانه دار ، امكان پذير مي باشد .همچنين اين ظرفيت مهم آموزشي قادر است تمام دانش آموزان ايراني مقيم خارج از كشور را نيز بر اساس ضوابط پذيرا باشد .

اردوهای دانش آموزی شاخصی برای توفیق نظام آموزشی است

مهدی فیض در مراسم آغاز به کار مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش آموزی کشور گفت: در جهت کاهش خطرات اردوها برنامه ریزی هایی داشتیم و بر این اساس مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش آموزی کشور در معاونت پرورشی ایجاد شد تا هر اردویی که از محدوده شهر خارج می شود تحت پوشش طرح قرار می گیرد.

معلمان آمریکا برای آموزش تاریخ و جغرافیا وقت بیشتری بگذارند

وزیر آموزش و پرورش در پیامی توئیتری با هشتگ «#خلیج_فارس» به ناآگاهی ترامپ از تاریخ و جغرافیا واکنش نشان داد.

سید محمد بطحائی در این پیام توئیتری آورده است: از معلمان آمریکا می خواهم برای آموزش تاریخ و جغرافیا وقت بیشتری بگذارند.

توجه به آموزه های اهل سنت یک ضرورت است/تشکیل کارگروه برای مهیا کردن شرایط تحصیل اهل تسنن

فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش ‌و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به آموزش های اهل سنت در آموزش و پرورش یک ضرورت است لذا تشکیل کارگروه برای ایجاد شرایط تحصیل اهل تسنن در حال انجام است.

همسان سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان فرهنگی در دستور کار است

احمد صافی رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش گفت: در انتظار این هستیم که هیئت دولت موضوع همسان سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان فرهنگی را در متن قانون مدیریت خدمات کشوری لحاظ کند.

سربازهای دیپلمه، مدرک کاردانش می‌گیرند

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه، در خصوص جزئیات برگزاری جلسه‌ای با ستاد نیروهای مسلح، اظهار کرد: جلسه ای با مدیران و جلسه ای دیگر برای برنامه های اجرایی و عملی با فرماندهان و مسئولان آموزش در پادگان های سراسر کشور داشتیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: براساس اعلام نیروهای مسلح 63 درصد از افراد دارای مدرک دیپلم هستند بنابر این مساله پادگان‌ ها بستر مناسبی است تا با آموزش‌های مهارتی افراد را توانمند کنیم و علاوه بر مدرک دیپلم خود مدرک کاردانش نیز اخذ کنند.

ایجاد شبکه الکترونیکی برای آموزش خانواده در حوزه آسیب های اجتماعی

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان با اشاره به اهمیت و ضرورت نقش خانواده در تعلیم و تربیت، اظهار کرد: خانواده و مدرسه دو بال حرکت به سمت تعالی هستند و ضرورتی ترین نهاد برای تربیت فرزندان به شمار می روند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این شبکه تا ۲هفته آینده برای روسای مناطق و بعد از آن برای سایر گروه ها قابل استفاده خواهد بود و تا ۲ماه آینده در دسترس خانواده ها قرار می گیرد.

ضرورت مصونیت دانش آموزان از آسیب های اجتماعی

معصومه ابتکار نیز در مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار کرد: باید برنامه ها به گونه ای ترتیب داده شود که دانش آموزانی با مهارت را به جامعه تحویل دهیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: باید دانش آموزان را از آسیب های اجتماعی مصون نگه داریم.

فعالیت دبیرخانه آموزش زبان با تاکید زبان آموزی در مناطق دوزبانه

رخساره فضلی مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: دبیرخانه ای تحت عنوان آموزش زبان با تاکید زبان آموزی در مناطق دوزبانه را در استان آذربایجان شرقی ایجاد کرده ایم و در حال تدوین الگویی برای مطرح شدن در شورای عالی آموزش و پرورش هستیم تا آموزش در کلاس های پیش دبستانی مناطق دوزبانه بر اساس زبان مادری باشد.

همچنین در این هفته 3 انتصاب داشتیم؛

انتصاب وزیر آموزش و پرورش در هیئت امنای بنیاد شهید

​رییس‌ جمهور در حکمی وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش را به عنوان «عضو هیأت امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران» منصوب کرد.

http://109.201.1.19/news/674782

با حكم وزير آموزش و پرورش « منصور مجاوري » به سمت « مشاور وزير» منصوب شد.

http://109.201.1.19/news/674780

« مرضيه گرد » نیز به سمت « مشاور عالي وزير » منصوب شد.

http://109.201.1.19/news/674785

با حكم وزير آموزش و پرورش ، « فاطمه مهاجراني » به سمت « سرپرست ‌مركز ملي پرورش استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان» منصوب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار