فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خبر داد:

دستگیری حفاران غیرمجاز اشیای تاریخی در استان قم

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم از دستگیری افرادی که قصد حفاری غیرمجاز برای کشف اشیای تاریخی در روستای سیرو از توابع بخش کهک در استان قم را داشتند در هنگام حفاری خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۴۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به‌ گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم، سرهنگ بهروز ایزدی فرمانده یگان حفاظت این استان امروز سه‌شنبه 25 مهر 96 با اعلام این خبر گفت: «بر اساس گزارش واصله از دوستداران میراث فرهنگی با یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، سه حفار غیرمجاز در روستای سیرو در استان قم دستگیر شدند.»
او ادامه داد: «نیروهای انتظامی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی با حضور در موقعیت و ضمن رعایت شئونات قانونی و اخلاقی با ورود به منزل دو مورد حفاری به عمق 7 و 15 متر مشاهده کردند. که ضمن اخطار، دو حفار را دستگیر کردند.»
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی قم خاطرنشان کرد: «این دو حفار یک نفر زن و یک نفر مرد، غیر‌بومی و هر دو ساکن تهران بودند، روز بعد از حادثه نیز با دستور مقام قضایی، صاحب خانه که از افراد بومی بود دستگیر شد. سه متهم دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی و تشکیل پرونده قضایی به کلانتری کهک هدایت شدند.»
او ادامه داد: «نیروهای انتظامی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در جریان اجرای این عملیات و بررسی صحنه جرم، ادوات حفاری شامل ‌بیل، کلنگ و یک دستگاه هیلتی برقی و... کشف کردند.»
سرهنگ ایزدی در پایان از مردم قم خواست تا برای حفظ میراث‌فرهنگی استان، گزارش هر گونه اقدام مشکوک و مشاهده جرایم علیه میراث فرهنگی را با شماره‌های 37212280 و 37213660 به فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم اطلاع دهند یا با تلفن 110 ناجا تماس بگیرند.

/ حسین باریکلو /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار