آب‌بندان های قائم‌شهر لایروبی و مرمت می‌شوند

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر گفت: آببندان های قائمشهر امسال برای افزایش حجم آبگیری و مدیریت بهبود مصرف آب کشاورزی لایروبی و مرمت میشوند.

کد مطلب: ۶۷۴۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، فرزین فرهادی در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به یکی از اقدامات موثر جهاد کشاورزی در پرداخت بهای کلزا بعد از حداکثر 48 ساعت به حساب بهره برداران، تصریح کرد: امسال انعقاد قرارداد کشت کلزا با کشاورزان بهمراه با تامین و توزیع نهاده و بذر آغاز و در 154 هکتار با بهره برداران عقد قرارداد شد که در 27 هکتار کشت کلزا انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر افزود: 883 کیلوگرم بذر کلزا تاکنون بین بهره برداران توزیع و این روند تا زمان مناسب کشت توصیه شده ادامه دارد.

دبیر کارگروه آب، خاک، کشاورزی و منابع طبیع شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه قائم‌شهر از شاخص‌ترین شهرهای مازندران در بحث مکانیزاسیون برنج است، گفت: 4 هزار و 340 هکتار نشاء برنج بصورت مکانیزه انجام شد.

وی بیان کرد: سطح ارقام محلی شامل طارم محلی، سنگ طارم، طارم هاشمی، بینام و دیلمانی 4 هزار و 209 هکتار با متوسط عملکرد 4 هزار و 200 کیلوگرم با تولید 27 هزار و 690 تن بوده است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه 44 هزار و 870 کیلوگرم انوع بذور شیرودی، ندا و فجر که از ارقام پرمحصول هستند بین کشاورزان توزیع شد، افزود: ارقام پرمحصول در 3 هزار و 900 هکتار با متوسط عملکرد 7 هزار و 100 کیلوگرم برداشت شد.

وی عنوان کرد: سطح پرورش رتون در این شهرستان 950 هکتار و نشاء مجدد یک هزار و 650 هکتار است و پیش بینی می شود 4 هزار و 200 تن شلتوک استحصال شود.

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با بیان اینکه به دلیل کاهش نزولات آسمانی در ماه های اخیر از سطح 310 هکتار سویای کشت شده 205 هکتار سبز شده است، پیش بینی کرد: 500 تن محصول سویا در این شهرستان برداشت شود.

این مقام مسوول تاکید کرد: با فرارسیدن فصل کشت جو و گندم، بذر و کود در انبار موجود است و هیج دغدغه ای برای بهره برداران وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: کشت پاییزه در 8 هزار هکتار با کشت شبدر ، سیر وسبزیجات آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر ادامه داد: نزدیک به ۳۰۰ هکتار آبندان به حجم آبگیری 5 میلیون متر مکعب در 64 قطعه در ۴۵ روستای شهرستان قائم شهر وجود دارد.

دبیر کارگروه آب، خاک، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان قائم‌شهر با اشاره به مدیریت مصرف آب کشاورزی، تصریح کرد: امسال برای افزایش حجم آبگیری آب بندان های قائم شهر و به منظور مدیریت بهبود مصرف آب کشاورزی، لایروبی و مرمت سردهنه های آب بندانها انجام می شوند.

وی درخصوص آبگیری زودهنگام آببندان ها در سال جاری به پرورش دهندگان ماهی توصیه کرد نسبت به برداشت ماهی تا اواخر آبان ماه اقدام کنند.

فرهادی خاطر نشان کرد: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی آبگیری آببندان ها نسبت به سال گذشته زودتر انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار