پرهیز از کلیشه برای رسیدن به خلاقیت

برگ ریزان پاییز در کلاس انشا

در آموزش و پرورش نقش نیروی انسانی مهم است و معلم از مهمترین عوامل موثر در رشد و توسعه کیفی و محتوایی تعلیم و تربیت به شمار می آید، زیرا تربیت انسان نتیجه یک جریان متقابل دو جانبه و بالاخره حاصل عمل مربی و عکس العمل شاگرد است.

کد مطلب: ۶۷۴۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، نومعلم شاغل در آموزشگاه شهید صیامی روستای چرم کهنه توانست با خلاقیت خود و همیاری مدیر مدرسه، درس انشا را به گونه ای دیگر تدریس نماید. این معلم توانمند و جوان که دارای کلاس چند پایه نیز می باشد با جمع آوری برگ های خشک و پاییزی درختان توسط دانش آموزان و تزئینی خلاق در کلاس، درس انشا را به گونه ای دیگر تدریس نماید.

عقیل ارجمند چرمی، نومعلم توانا و جوان آموزشگاه شهید صیامی چرم در گفتگو با خبرنگار پانا شهرستان کلات، در رابطه با ایده اجرایی کلاس گفت: ورودی سال92 دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، پردیس شهید بهشتی مشهد هستم و مهر امسال فارغ التحصیل شده و اولین روزهای خدمتم در روستای مادری ام را سپری می نمایم.

ایشان در ادامه گفتند: محیط کلاس، مدرسه و روستا برایم همان رنگ و بوی دوران تحصیلی ام را داشت و هنوز هم آن را حس می کنم. خیلی علاقه مند هستم تا دانش آموزان را به شیوه های نوین تدریس نمایم. بنابراین تصمیم گرفتم آنان را به کوچه باغ های روستا ببرم و آنجا کلاس را برگزار کنم که به علت سرمای هوا امکان پذیر نشد. کمی فکر کرده و از دانش آموزان کلاس خواستم تا فردای آن روز با خود شاخ و برگ های خشک و ریخته شده پای درختان را به سلیقه خودشان جمع کنند و به کلاس بیاورند. صبح روز بعد با همان شاخ و برگ کلاس را تزیین کرده و با موضوع پاییز دانش آموزان را به نوشتن انشا ترغیب کردم.

ارجمند همچنین در رابطه با منشاء این ایده خلاقانه و انگیزه اجرای آن گفت:« چند مدت به این مورد فکر می کردم که کلاسی متفاوت داشته باشم و این تفاوت را در دوران دانشجو معلمی و کارورزی که در مدارس سطح مشهد و دوره ای در روستا ها گذراندیم بسیار حس می کردم. با بسیاری از معلمان و شیوه تدریس آنان بحث و گفتگو نمودم و از موفقیت های آنان باری خودم الگو و سکوی پرتاپ ساختم. اینکه بگویم این ایده فقط تراوش شده ذهن من است، اغراق کرده ام و مطمئنا اساتید و همکارانی که در طول این مدت با آنا رابطه داشته و دارم بی تأثیر نبوده و نخواهد بود. از کودکی به دنبال ان بودم تا متفاوت از دیگران بنویسم و کار کنم و این سرانجام نگاه متفاوت من به کلاس، دانش آموز و کتاب شد و الان هم افتخارم این است که معلم شده ام و در همین روستا و مدرسه ایی تدریس می کنم که کودکی و نوجوانی ام را در آن گذرانده ام و با مشکلات ان بیشتر مأنوس هستم.

لازم به ذکر است که ایشان یکی از صدها نو معلمان شهرستان کلات هستند که با در نظر گرفتن محرومیت ها و محدودیت های جغرافیایی، خانوادگی و تحصیلی دانش آموزان توانسته اند به دانش آموزان انگیزه داده و بیشتر به تحصیل و ادامه تحصیل ترغیب نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار