اینسبورک میزبانی المپیک زمستانی 2026 را از دست داد

نماینده اتریش برای میزبانی المپیک زمستانی 2026 از لیست نامزدهای میزبانی این رویداد خارج شد.

کد مطلب: ۶۷۴۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، اینسبورک برای میزبانی المپیک 2026 رای نیاورد. اینسبورک مرکز ایالت تیرول اتریش نتوانست کاندیداتوری بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 را به دلیل رای مخالف ساکنان ایالت تیرول در یک همه پرسی قاطع بدست آورد.

53.35 درصد از آرای کل 279 شهرداری این ایالت رای مخالف به پیشنهاد میزبانی این شهر دادند.

اینسبورگ به اکثریت اندکی برای اخذ این میزبانی احتیاج داشت. با این حال این شهر تاکنون آخرین شهر اروپایی است که از میزبانی رویداد بزرگی مثل المپیک انصراف می دهد.

پیش از این شهرهای بوداپست، هامبورگ و رم از کاندیداتوری برای میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک تابستانی 2024 انصراف داده بودند.

از مجموع 313.681 هزار رای ماخوذه 166.594 رای نه و 45.643 هزار رای آری به این میزبانی داده شده است. 58.42 درصد از واجدین شرایط در این رای گیری شرکت کردند که تنها 1444 رای فاقد ارزش به صندوق ها ریخته شد.

نتایج این همه پرسی نشان داد که یک بی علاقگی خاصی در بین شهروندان شهرهای اروپایی برای میزبانی بازیهای المپیک تابستانی و زمستانی وجود دارد.

توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک پیش از این اعلام کرده بود که امیدوار است المپیک زمستانی به کشورهای سنتی این ورزش ها پس از دو دوره میزبانی بازیهای زمستانی در آسیا باز گردد.

در حال حاضر کانتون سیون در سوییس نیز منتظر نظر مجلس فدرال این کشور برای حمایت از میزبانی سیون است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار