مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز:

رخداد ۶ حادثه در زمینه مخاطرات حمل و نقل جاده ای البرز در سه سال اخیر

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: از سال ۹۳ تا کنون شاهد رخداد ۶ حادثه در زمینه مخاطرات حمل و نقل جاده ای در استان بوده ایم.

کد مطلب: ۶۷۳۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا البرز در کرج، مهدی مهرور در سومین همایش آموزش تخصصی مخاطرات حمل و نقل جاده ای فرآورده های نفتی که جهت آموزش نیروهای آتش نشان در سالن همایش های شرکت پخش فرآورده های نفتی استان برگزارشد، اظهار داشت: یکی از چالش و معضلات به وجود آمده در استان بحث انباشت وحجم عظیم خودرو می باشد که این معضل سبب رخداد حوادث و خسارات جانی و مالی بسیاری شده است.

وی اظهار كرد:یکی دیگر از حوادثی که خسارات بسیاری را به بار می آورد واژگون شدن خودرو های حمل سوخت می باشد که بایستی اقدامات پیشگیرانه در زمینه فوق انجام پذیرد.

مهرور تصریح کرد: آخرین حادثه رخ داده در زمینه مذکور برخورد خودروی سمند با بارکش بوده است،و به دیگر مواردی هم شامل خواب آلودگی راننده ،ترکیدگی لاستیک و ... می توان اشاره کرد.

وی یاد آور شد: به راستی که یک لحظه غفلت و بی توجهی به رانندگی صحیح منجر به حادثه و خسارات گاهاً جبران ناپذیر می شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه سومین همایش آموزش تخصصی مخاطرات حمل و نقل جاده ای جهت آموزش نیروهای آتش نشان استان البرز با همکاری اداره کل مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی استان برگزار شد،اظهار داشت:این چنین آموزش هایی جهت توانمندسازی نیروهای آتش نشان در هنگام مقابله با حوادث برگزار می شود.

مهرور اظهارداشت: آمادگی لحظه ای و آماده باش صددرصد نیروهای آتش نشان از اولویت های گروه مخاطرات می باشد.

وی در پايان گفت: در مدیریت بحران استان بحثی که در اولویت قرار دارد مقوله پیشگیری است که آگاهی و آموزش های صحیح نیروهای آتش نشان را در جهت توانمند سازی شان شامل می شود و هر چقدر در زمینه آموزش و آگاهی نیرو ها کارشود به نسبت قدرت مقابله با حوادث به کمترین زمان ممکن خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار