غبار رویی مزار شهدای گمنام قیامدشت

مراسم عطر افشانی و غبار رویی مزار شهدای گمنام قیامدشت با حضور مسئولین و امام جمعه این شهر برگزار شد.

کد مطلب: ۶۷۳۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، در این مراسم حجت الاسلام امیری با حضور در مقبره شهدای گمنام این شهر بیان داشت: دین مقدس اسلام که کامل ترین نسخه الهی برای هدایت، شفای امراض درونی و کمال بشر است، از بدو پیدایی تاکنون، از طرف دشمنان حق و عدالت و معرفت، در معرض انواع حمله ها و تهاجم ها بوده است و خواهد بود؛ از این رو، طراح حکیم آن باید راهکارهای مناسبی را جهت حفظ آن پیش بینی کند; زیرا حفظ، گسترش، بالندگی و اقتدار دین و جامعه دیندار، در گرو داشتن راهکارهای دفاعی مناسب برای این منظور است تا از هر گونه آسیب و خطر دشمن در امان بماند.


وی در ادامه افزود: با بررسی قرآن کریم و روایات معصومان(علیهم السلام) می توان گفت که فرهنگ شهادت طلبی، یکی از مهم ترین راهکارهای اجتماعی دین برای تحصیل هدف پیشین است بدین بیان که این فرهنگ،با تزکیه مؤمنان و تقویت روح ایمان، تعبد و غیرت دینی در آن ها و نیز تقویت روح ایثار و تعاون و صبر و ولایت پذیری و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، جامعه دینی را اقتدار، عزت و استحکام می بخشد و بدین صورت از دین و ارزش های متعالی آن پاسداری می کند.


امام جمعه قیامدشت با اشاره به شهادت طلبی از نظر قرآن اشاره کرد و گفت: شهادت طلبی از منظر قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) مورد بحث قرارگرفته، و عوامل تقویت و نیز موانع ایجاد و رشد روحیه شهادت طلبی بیان شده است، شهادت طلبی، از مطلوب ترین و ارزشمندترین روحیات و ملکات فاضله انسانی نزد خدای سبحان به شمار می رود و فرهنگ آن از محبوب ترین فرهنگ ها نزد او است.


ایشان خاطر نشان کرد: حق و باطل گاه مانند کف و آب هستند که تشخیص و جدائی آنان ساده است و گاه آنچنان بهم مخلوط شده اند که باید با حرکت های تند و پرحرارت از هم جدا شوند.


وی گفت: انتخاب آگاهانه شهادت در سایه تفکر صحیح در چنین مواردی نقش خود را ایفاء می کند، شهادت چنان حرارت و سوزی می آفریند و چنان حرکت و تکانی را بوجود می آورد که حق و طرفدارانش از باطل و پیروانش به خوبی جدا می شوند.


امیری در انتها افزود: شهادت شجاعانه نقش جدا کردن و شناساندن و سرانجام رشد و نمو حق و نابودی باطل را به طور احسن و اکمل در جامعه ایفاء می کند و با این اثر، اجتماع را از رکود و جمود و انزوا خارج می سازد و با تصفیه عمیق، پویایی و بالندگی و کمال جامعه را تضمین می کند.


/خبرنگار:فاطمه خلیل پور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار