درخشش دانش آموزان استعدادهای درخشان هرمزگانی در آزمون سراسری

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از درخشش دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان استان هرمزگان در آزمون سراسری سال ۹۶ خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۲۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، دانش هاشمی پور با اعلام این خبرافزود: موفقیت در آزمون سراسری و راهیابی به دانشگاه های برتر کشوری یکی از مهمترین مولفه های توسعه یافتگی آموزش و پرورش است که نشان از موفقیت طرح ها و برنامه ها دارد.

وی تصریح کرد: کسب 73 رتبه زیرسه هزار شامل قبولی 34نفر در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی ودامپزشکی در دانشگاه های شهرهای تهران، شیراز، اراک، کرمان و بندرعباس ، قبولی 18 نفر در رشته های مهندسی دانشگاه های تهران و شیراز و21نفر درسایرشهرها از مدارس استعدادهای درخشان به خوبی بیانگر موفقیت دانش آموزان هرمزگانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه موفقیت دانش آموزان استعدادهای درخشان هرمزگانی در مقایسه با سال گذشته در رشته تجربی 10درصد ودر رشته ریاضی 3درصد رشد داشته است، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش هرمزگان با تکیه بر اهداف سند تحول بنیادین و حرکت هدفمند و برنامه محور و استفاده از همه ظرفیت ها، در سایه تلاش و کوشش دانش آموزان عزیز، معلمان و مربیان و حمایت اولیای محترم توانسته است در شاخص مهم قبولی آزمون سراسری موفقیت چشمگیری را داشته باشد که از اهم آن می توان به ارتقاء رتبه استان از 23 کشوری به ۱۹ نام برد.

هاشمی پور تاکید کرد: نهاد تعلیم و تربیت متعلق به همه مردم است و برای موفقیت آن همه باید در کنار این مجموعه باشند و در رسیدن این به اهداف برنامه ریزی شده، یاری رسان و یاریگر باشند.

این مسوول در پایان تاکید کرد: آموزش و پرورش هرمزگان در سال تحصیلی جدید با رویکردی تحولگرا براساس برنامه های راهبردی تدوین شده، همه تلاش خود را برای ارتقاء شاخص های آموزشی و تربیتی به کار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار