قائم مقام وزیر کشور عنوان کرد:

استفاده ازظرفیت های مس سونگون/لزوم راه‌اندازی کلینیک تخصصی صنعت وتولید

قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر این که تحریم ها هر قدر هم زیاد باشد بر صنعت مس سونگون تاثیری نخواهد داشت،گفت: اگر سونگون بتواند با استفاده از سرمایه گذاران به خود کفایی برسد حتی می تواند از مس سرچشمه نیز پیشی گرفته و قطب صنعت مس در آذربایجان باشد.

کد مطلب: ۶۷۲۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، سید حسین هاشمی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به نقش تاثیرگذار سرمایه گذاری در حوزه صنعت مس سونگون گفت: مس صنعتی است که صنایع زیر مجموعه آن از ارزش افزوده بالایی برخوردار بوده و هر میزان سرمایه گذاری در حوزه صنعت مس دارای منافع سرشاری است و در این راستا باید از سرمایه گذاران بخش های خصوصی استفاده بیشتری شود.

وی با اشاره به این که منظور از اقتصاد مقاومتی اتکای صد در صدی به تولید داخلی نیست، افزود: با اتکا به توان تولیدی هر استان، مزیت های داخلی و بسترسازی برای صادرات می توان تولیداتی با کیفیت بالا به کشور تحویل داد و در مقابل نیز نمی توان همه ی مشکلات را با تولیدات داخلی رفع کرد و در صورت لزوم می بایست از راه واردات برخی از مواد مورد نیاز این مشکلات را برطرف کرد.

قائم مقام وزیر کشور با بیان این که اگر بخواهیم در همه رشته‌ها قدم برداریم مطمئناً شکست خواهیم خورد، گفت: به جای این کار می توان با تمرکز بر روی پتانسیل های هر استان در ابعادی قدم گذاشت که در آن بهترین نتیجه را می توان گرفت و اگر غیر از این باشد پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

هاشمی با تمجید از پیشرفت های صورت گرفته در حوزه کشاورزی در استان افزود: اگر کشاورزی در این استان به صورت مکانیزه صورت بگیرد و از آب استفاده مناسبی شود، شاهد پیشرفت های بیشتری خواهیم بود و برای پیشرفت نیز باید همه ی ارگان ها دست به دست هم داده و با همکاری مردم، استان را به رتبه های برتر رساند.

وی با اشاره به عوامل موثر در پیشرفت های هر استان گفت: اگر استانی نیازمند پیشرفت باشد بایستی عناصر تعامل، همکاری و اعتماد در میان مدیران آن استان به ویژه با بخش های خصوصی باشد تا پیشرفت های آن با کندی مواجه نشود.

قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر این که تکرار مشکلات جز این که مشکلات را بیشتر می کند تاثیری ندارد، گفت: هر جا که اراده و هم افزایی در آن باشد و تصمیم به انجام کاری گرفته شود حتما پیشرفتی صورت می گیرد و هرجایی که مدیران تنها به اجرای دستور العمل ها و وظایف خود راضی شدند پیشرفت ها به کندی صورت خواهد گرفت.

هاشمی با تاکید بر لزوم شناسایی مزیت های استان گفت: اگر این مزیت ها شناسایی شوند و در این راستا سرمایه گذاری شود در کوتاه مدت تاثیر بزرگی خواهد داشت.

وجود مشکلات در گردش های مالی استان امری طبیعی است

استاندار آذربایحان شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم همکاری مدیران صنعتی، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مشاوران تخصصی حوزه صنعت، افزود: با توجه به این که استان آذربایجان شرقی جزو استان های صنعتی کشور است وجود مشکلاتی در گردش های مالی آن امری طبیعی بوده و برای رفع مشکلات واحد های صنعتی این استان می بایست از همه ی ظرفیت های علمی و اقتصادی استان استفاده کنیم.

مجید خدابخش از اعطای 556 میلیارد تومان به 757 واحد تولیدی در چهار سال گذشته خبرداد و گفت: با وجود ظرفیت اقتصادی کم، این استان رتبه پنجم را در ارائه تسهیلات به واحد های صنعتی در کشور کسب کرده است و امید است تا این نرخ در سال های بعد افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار