خزانه دار شورای شهر تهران به پانا خبر داد؛

احیاء اعتبار2 میلیارد دلاری دولت برای توسعه حمل و نقل شهری پایتخت

خزانه دار شورای شهر تهران درباره بودجه سال 97 شهرداری تهران از احیاء اعتبار2 میلیارد دلاری دولت برای توسعه حمل و نقل شهری خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۲۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد

حسن رسولی در گفت و گو با خبرنگار پانا، در پاسخ به این سوال که آیا بودجه سال 97 شهرداری تهران با توجه به مشکلات شهرداری انقباضی تر از سال گذشته تدوین می شود، گفت: تنظیم لایحه بودجه سال 97 شهرداری که پس از ارائه به شورای اسلامی شهر تهران تبدیل به قانون و مصوبه خواهد شد در مرحله اول از سند بالادستی متاثر است که آن سند بالادستی برنامه دوم توسعه شهری تهران است.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری در تنظیم بودجه سال 97 ملزم به رعایت احکام ردیف ها و جهت گیری های برنامه پنجساله است، گفت: امروز یکی از مهم ترین تهدیدهای اداره شهر تهران در نیمه دوم سال جاری و سال 97 عدم تعادل بین منابع مالی و مصارف است که علاوه بر بودجه سال جاری، برای تنظیم لایحه بودجه سال 97 نیز با همکاری مشترک بین شورا، شهرداری، دولت و مجلس از طریق مجمع نمایندگان استان به صورت چند منظوره اهدافی دنبال می شود.

وی ادامه داد: به طور مشخص با همکاری مجلس، دولت و با حسن استفاده از حضور شهردار در هیأت دولت به دنبال این هستیم تا قانون مصوب سال 87 مجلس که طبق آن دولت از محل منابع ارزی در اختیار، موظف است مبلغ دو میلیارد دلار را برای کمک به توسعه حمل و نقل عمومی شهرهای تهران تخصیص دهد را احیاء کنیم. این قانون که به تصویب مجمع تشخیص مصلحت هم رسیده بود، به صورت آشکار از سوی رئیس جمهور وقت اجرا نشد.

خزانه دار شورای شهر تهران اضافه کرد: همچنین در نظر داریم تا سایر مواردی که مستلزم همکاری بین بخشی میان دولت، مجلس، شورای شهر و شهرداری را نیز پیگیری کنیم. همین قائده در مورد استفاده از قانون مصوب مجلس درمورد بهینه سازی مصرف سوخت است مالیات بر ارزش افزوده است و این بخش مربوط به اهتمام به تقویت منابع پایدار درآمدی است.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در سال 97 متقابلا در کنار این رویکرد و با توجه به ماموریت های شش گانه شهرداری تهران به دنبال مهندسی ارزشی هستیم تا با انظباط مالی در اجرای پروژه های شهری از جمله عمرانی، خدماتی و نگهداشت شهر هزینه ها کاهش یابد و با استفاده از این دو اهرم و با هماهنگی بین بخشی بودجه پایدارتری را از حیث منابع و مصارف در سال 97 داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار