طرح "دست‌های مهربان" در استان گیلان اجرا می‌شود

معاون جوانان جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه ۱۵ تا ۲۱ مهرماه کودکان اسباب‌بازی‌های سالم خود را به چادرهای هلال احمر تحویل می‌دهند گفت: طرح اهدای اسباب بازی به کودکان مناطق کمتر برخوردار با عنوان دست‌های مهربان اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۶۷۲۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پاناازگیلان،امید عظیمیان ضمن گرامیداشت هفته کودک اظهار داشت: با توجه به شعار امسال هفته کودک "هر کودک نشانه خدا است"، طرح "دست های مهربان 3" از برنامه‌های در دست اجرا توسط جمعیت هلال احمر استان گیلان در هفته کودک است.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر گیلان تصریح کرد: در این طرح کودکان ضمن همدلی با کودکان مناطق دورافتاده و کمتر برخوردار با هدیه دوستی و مهربانی خود در قالب اسباب بازی آن‌ها را خوشحال می‌کنند و به چادرهایی که بدین منظور در مناطق پر تردد برپا شده اهداء می‌کنند.

وی با اشاره به تقارن این هفته با ماه محرم حسینی، رویکرد برنامه‌های این هفته را عاشورایی خواند و گفت: "تو خونه همه‌مون اسباب بازی‌های سالم یا کتاب‌هایی هست که بچه ها دیگه سراغشون نمیرن" وعده ما 15 الی 21 مهرماه، در این طرح کودکان اسباب‌بازی‌های سالم خود را به چادرهای هلال احمر تحویل داده تا پس از جمع‌آوری، میان کودکان مناطق کم‌برخوردار توزیع شود.

عظیمیان با بیان اینکه برگزاری راهپیمایی نمادین توسط اعضاء کانون غنچه‌ها با پلاکارد های مختلف و مرتبط با حقوق کودکان از دیگر برنامه‌های هفته کودک است افزود: برگزاری مانور زلزله در مهد کودک‌های تحت پوشش، ارائه آموزش‌های امدادی به زبان کودکانه، واگذاری نمادین مسئولیت جمعیت به اعضاء کانون غنچه‌ها و دلجویی از کودکان بی‌سرپرست و برپایی نمایشگاه را از دیگر برنامه‌های این هفته است.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان عنوان کرد: در حال حاضر جمعیت هلال احمر گیلان در 119 کانون غنچه‌های هلال پایگاه بشردوستی دارد و امید داریم با پیوستن تمامی کودکان به این کانون‌ها شاهد رشد غنچه‌های هلال بشردوست در استان گیلان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار