معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان:

موتورسواران علت اصلی آلودگی زیست محیطی هستند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: برنامه‌هایی نظیر همایش دوچرخه‌سواری در سطح استان می‌تواند در جهت استفاده بهتر از دوچرخه به عنوان عامل اصلی بهبود شرایط زیست محیطی کمک کند.

کد مطلب: ۶۷۱۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان، سرهنگ جهانگیر کریمی با اشاره به حوادث موتورسواران اظهار داشت: در حوزه ترافیک موتورسواران از دیدگاه حجم تصادفات و خسارت‌ها دارای جایگاه و وضعیت مطلوبی نیستیم و این در حالی است که استان اصفهان نسبت به میانگین کشوری وضعیت نامطلوبی دارد.

وی پیرامون میانگین کشوری و استانی تصادفات موتورسواران ادامه داد: میزان حوادث موتورسواران به صورتی است که اگر میانگین کشوری 40درصد در این حوزه باشد، اصفهان با 50 درصد کماکان در صدر این حوادث است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان درباره علت آلودگی زیست محیطی استان تصریح کرد: اصفهان جزو کلانشهرهایی است که آلودگی هوا و زیست محیطی را دارا بوده و دلیل اصلی این آلودگی زیست محیطی موتورسواران هستند.

وی افزود: برنامه‌هایی نظیر همایش دوچرخه‌سواری در سطح استان می‌تواند در جهت استفاده بهتر از دوچرخه به عنوان عامل اصلی بهبود شرایط زیست محیطی کمک کند. این درحالی است که یک موتورسیکلت 6 برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می‌کند و مرگ‌ها و حوادث این حوزه بیشترین خسارت را به ما متحمل می‌شود.

کریمی درباره راهکارهای فرهنگ‌سازی بیان کرد: باید در حوزه دوچرخه‌سواری فرهنگ‌سازی لازم انجام شود و نحوه استفاده صحیح از موتورسیکلت و وسایل جایگزین آن همانند دوچرخه، به بهترین حالت ممکن انجام شود و شاهد استقبال مردم از چنین همایش‌هایی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار