نایب رئیس بانوان فدراسیون گلف در گفت و گو با پانا:

دوره کارهای مُسکنی تمام شده است/گرفتن سهمیه المپیک دور از انتظار نیست

نفیسه علی قاضی معتقد است برای پیشرفت در ورزش باید کار ریشه ای صورت بگیرد و دوره فعالیت های مُسکنی به پایان رسیده است.

کد مطلب: ۶۶۹۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد

نفیسه علی قاضی در گفت و گو با پانا به عنوان " ورزش پولدارها " بودن گلف اینگونه واکنش داد: اینکه می گویند گلف ورزش لاکچری است دو علت دارد. اول فضای مورد نیاز برای این ورزش است، در فضاهای شهری تهیه زمینی به مساحت حداقل 50 هکتار برای ورزش گلف غیر ممکن است و ما هم در حال حاضر از زمینی استفاده می کنیم که مربوط به مجموعه انقلاب است و البته همین زمین گلف مجموعه انقلاب هم با استانداردهای جهانی فاصله دارد. برای حل این موضوع در استان های ما به زمین های خاکی و زمین های چمن فوتبال مراجعه می کنند تا تاکتیک ها را روی این زمین ها مرور کنند.

وی ادامه داد: دوم هم موضوع تجهیزات است که تجهیزات این ورزش مقداری گران است. ولی در فدراسیون گلف ایران و به نمایندگی از فدراسیون در هیات های استانی کاری که صورت گرفته این است که تجهیزات رایگان در اختیار هر فرد علاقمند گذاشته می شود و مدتی با او تمرین می کنند تا ببینند سطح فرد چقدر است. اگر توانایی حضور در ورزش حرفه ای را داشته باشد طبیعتا بعد از مدتی خود فرد دنبال خرید تجهیزات می رود. ما تسهیلات را فراهم کردیم و سعی در آسان سازی داریم تا این ورزش بیشتر به مردم معرفی شود.

نایب رئیس فدراسیون گلف درباره معرفی بیشتر این رشته به جامعه گفت: ما الان طرحی را با نواب رئیس ها اجرا می کنیم، در شهرهای توریستی مثل مشهد، شیراز، اصفهان، باکس های مینی گلف را در مکان های مختلف قرار داده ایم تا افراد با حضور در باکس ها با ورزش آشنا شوند و به توپ ضربه بزنند. اگر ورزش مورد پسند فرد واقع شد به هیات استان ها لینک می شود.

علی قاضی درباره رسیدگی فدراسیون به تیم های پایه گفت: در همین مسابقات اخیر قهرمانی بانوان کشور ما حتی بازیکن 8 ساله هم داشتیم. ما نمی گوییم در تیم های بزرگسال کار نکنیم اما دوره کارهای مُسکنی تمام شده است. کار باید ریشه ای انجام شود؛ حالا که ورزش گلف المپیکی شده است ما اگر قرار باشد در آینده حرفی در این ورزش داشته باشیم باید از الان بذرهای خودمان را بکاریم تا در المپیک برداشت کنیم.

وی ادامه داد: ما اگر قرار باشد کار ریشه ای کنیم باید از اول فنی کار کرد. بازیکن وقتی چند سال مشکل فنی داشت اصلاح آن بعد از گذشت زمان مشکل است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون فدراسیون گلف درباره حضور مدرس خارجی در ایران گفت: اردیبهشت 96 اقای کیم مدرس خارجی بودند که برای تدریس به ایران آمدند، بچه های تیم ملی ما می گفتند از زمانی که اقای کیم آمدند اوضاع مان اصلاح شده است. ما اگر می خواهمی پیشرفت کنیم یا باید مربی هایمان را ارتقا دهیم یا دانش فنی از بیرون کشور وارد کنیم. آوردن دانش فنی از خارج خوب است اما خیلی هزینه بر است. ما نگاه مان این است که دانش فنی مربی های خودمان را بالا ببریم.

علی قاضی درباره برنامه ریزی های فدراسیون برای بخش بانوان گفت: دنبال کسب و کار ورزشی در بخش بانوان هستیم، ورزشکار ما وقتی به حد حرفه ای می رسد ما باید به او کمک کنیم تا خودش مربی شود و دانشجو بگیرد. با این روحیه و عزمی که در بانوان ایران می بینم گرفتن سهمیه المپیک دور از انتظار نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار