همایش احلی من العسل با حضور دانش آموزان در شهرستان بهارستان برگزار شد

مراسم سوگواره احلی من العسل در روزی که به نام حضرت قاسم ابن حسن(ع) نام گرفته با حضور1400 دانش آموز ناحیه دوبهارستان در مصلی نسیم شهر برگزار شد.

کد مطلب: ۶۶۹۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران، در این مزاسم حسینعلی بنار،مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان در سخنانی ، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) و یاران باوفایش و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم محسن حججی،هدف از برگزاری این مراسم را آشنایی نوجوانان با اهداف واقعه عاشورا از زبان نوجوان دشت کربلا و به جهت تعمیق معارف اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بخصوص حضرت امام حسین (علیه السلام) و یاران وفادارشان بیان کردو افزود: نوجوانان دانش آموز ناحیه2بهارستان با الگو گیری از شهدای نوجوان کربلا و دانش آموزان شهید دفاع مقدس به عزاداری در مصلی نسیم شهر پرداختند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه2 بهارستان در ادامه اهداف قیام عاشورا را اقامه و حفظ ارزش های راستین دین اسلام و انگیزه اجتماعی و اصلاح امور فرهنگی و مبارزه با انحراف هایی که در دین ایجاد شده بود، امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد.

وی پیام های قیام عاشورا را پیام آزادگی،آزادگی نه به معنای رهایی از قید و بند اخلاق بلکه آزادی به معنی زیر بار ظلم نرفتن، عزت طلبی، عدالت خواهی، ایثار و از خود گذشتگی دانست.

همچنین در این برنامه معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه2 بهارستان اظهار داشت: واقعا دانش آموزان بهارستانی دارای شور عاشورایی می باشند و عزاداری خوبی را امروز برگزار کردند.

رضا آرام افزود: در برگزاری چنین مراسماتی اگر دانش آموزان همکاری نکنند مراسم به سرانجام نخواهد رسید، اما دانش آموزان همکاری لازم را داشتند و حتی مداحان هم از بین خود دانش آموزان انتخاب شد.

/خبرنگار:محمدعلی دهقانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار