سوگواره دانش آموزی " احلی من العسل" در تبریز/

پاشایی: شجاعت حضرت قاسم بن الحسن (ع) مسیر راه جوانان باشد

سوگواری " احلی من العسل " همزمان با سراسر کشور با شرکت 5 هزار دانش آموز از نواحی پنج گانه تبریز در مصلی اعظم امام (ره) این شهر برگزار شد.

کد مطلب: ۶۶۹۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی دراین مراسم با گرامی داشت یاد شهید مدافع حرم شهید محسن ححجی گفت:

در تمامی عرصه های انقلاب و جنگ آن چیزی که مهم بود وسربازان و نیروهای مسلح کشور را پشتیبانی می کرد، درس گرفتن از واقعه کربلا بود.

وی با اشاره به زیبایی های کربلا و عاشورا اظهار داشت: یکی از جلوه های زیبایی که برای تمامی نسل ها ماندگار است، شجاعت امام حسین(ع) و یاران باوفایش می باشد.

پاشایی خطاب به دانش آموزان و معلمان ادامه داد: قطعا شجاعت حضرت قاسم بن الحسن (ع) و حضرت علی اکبر(ع) برای جوانان و دانش آموزان باید مسیر راه باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان داشتن صبر را از دیگر زیبایی های واقعه عاشورا عنوان کرد و گفت: در لحظه لحظه این واقعه عظیم، امام حسین(ع) به عنوان فرمانده و سربازانش در برابر تمامی مشکلات صبر داشتند و حضرت زینب (س) اسطوره صبر بودند.

پاشایی تصریح کرد: یاران امام حسین (ع) اطاعت و فرمانبری از رهبر خود را پیشه خود قرار دادند و آنچه در متون اسلامی به آن تاکید شده است، شناخت دشمن و یزیدیان زمان است و امروز برای ما پیروی از مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف تکلیف واجب است.

وی اضافه کرد: شناخت راه و اهداف امام حسین(ع) و مسیر انقلاب، دشمن شناسی و ولی شناسی بسیار مهم است و باید دشمنان نظام و انقلاب را به خوبی بشناسیم.

این سوگواره به همت معاونت پرورشی و فرهنگی استان و با حضور تشکل های بسیج دانش آموزی،اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و سازمان دانش آموزی استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار