معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره ناحیه یک شهرری خبر داد:

برگزاری همایش بزرگ احلی من العسل درشهرری

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری از برگزاری همایش بزرگ احلی من العسل با شرکت حداکثری دانش آموزان در این منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۸۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، رحمت اله قاسمی پور با اعلام این خبر گفت: همایش احلی من العسل با هدف آشنایی نوجوانان با کلام تاریخی واقعه عاشورا از زبان نوجوان دشت کربلا، حضرت قاسم بن الحسن(ع) در روز ششم محرم سال جاری مصادف با پنجم مهرماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:سوگواره احلی من العسل در واقع پاسخی است که حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) که پرسیدند، مرگ در نزد تو چگونه است، داد. این نوجوان 13 ساله در جواب گفت: مرگ در نزد من شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است و عمق و پهنای دید این نوجوان 13 ساله، به نوعی نشان دهنده مکتب اهل بیت و نوع نگاهشان به مرگ و زندگی است و اینکه اگر مرگ در راه خدا در راستای رسیدن به مقام قرب الی الله باشد، پس این نوع مرگ، بسیار شیرین است و می‌تواند به تعبیری «شیرین تر از عسل» هم باشد.

قاسمی پور هدف اصلی این همایش را این گونه تبیین کرد: هدف ما این است که در روز ششم محرم الحرام مصادف با پنجم مهر سال جاری، بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن(ع) را به گونه ای برگزار کنیم که دانش آموزان با شرکت در این همایش و با سر دادن شعار «لبیک یا حسین(ع)» در دفاع از حریم قرآن و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این نوجوان عاشورایی که سرلوحه نوجوانان است، به نوعی باعث خشم جهانیان و کشورهای سلطه‌گر بشوند تا جهانیان بدانند با حجمه بمباران مسموم که علیه این نوجوانان و جوانان می‌شود و آنان با شور و شعوری وصف ناپذیر از الگوهای عاشورایی خود دفاع کرده و از آنان مدد می جویند و به سربازانی تربیت می شوند که آمادگی خود را برای نهضت حضرت ولی عصر(عج) اعلام می دارند.

شایان ذکر است ،در سومین نشست هماهنگی برنامه‌های این همایش که با حضور اعضاء ستاد سوگواره «احلی من العسل» در دفتر معاون پرورشی برگزار شد، وظایف هر یک از واحدها به آنان تبیین شد.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار