نماینده مردم سمنان سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی:

تربیت دانش اموزان انقلابی با تفکر اسلامی، یکی از وظایف معلمان است

نماینده مردم سمنان سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اهمیت تربیت نسلی انقلابی، متدین و مومن، بیان داشت: تربیت دانش آموزان انقلابی با تفکری اسلامی، از جمله وظایف است که بر دوش معلمان قرار دارد.

کد مطلب: ۶۶۷۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، احمد همتی، در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخترانه هاجر شهرستان سمنان، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: آموزش و پرورش زیربنای توسعه است.

وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و ماه محرم با شروع سال تحصیلی، از مسئولان آموزش و پرورش و معلمان دلسوز خواست تا در راستای شناساندن ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان، اهتمام بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم سمنان سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی، توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی را مهمترین راه ایستادگی در مقابل دشمنان بیان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید دارند که باید در برابر هجمه سنگین دشمنان که نسل جوان ما را هدف گرفته مقابله کنیم و این مقابله از همین کلاس های درس می تواند شکل گیرد.

همتی، به ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و هوشیاری نیروهای مقتدر نظامی، امنیتی و انتظامی کشور نیز اشاره داشت و اظهار کرد: امنیت بزرگ‌ترین نعمت است و این امنیت و شرایط مناسب برای تحصیل و زندگی را مدیون شهدا و ایثارگران و رزمندگان هستیم، بنابراین باید تحصیل کنیم تا پرچم آن عزیزان را عاقلانه و بالغانه به دست بگیریم.

رشد چند بُعدی دانش‌آموزان مد نظر باشد

نماینده مردم سمنان سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد چند بُعدی دانش آموزان شامل مهارت های زندگی، کار، معنویات، تحصیل و تهذیب مد نظر دولت دوازدهم باشد.

همتی، ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم در مقوله آموزش و پرورش، بیان کرد: برخی اقدامات خوب در سال های اخیر در حوزه تعلیم و تربیت به خصوص در حوزه آموزش و پرورش انجام شد اما ما انتظار داریم که در دولت دوازدهم نیز آموزش و پرورش به عنوان یکی از اولویت ها، نهادینه شود.

وی همچنین در بخش پایانی سخنان خود، گفت: ولایت فقیه، مردم و قوای سه گانه، ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و باید بدانیم که پایه های دفاعی کشور با ارکان سه گانه و با پشتیبانی از فرهنگ عاشورایی شکل و نمود پیدا می کند، لذا امروز در وضعیتی قرار داریم که به لطف خدا هیچ دشمنی نمی تواند به کشور ما چشم طمع داشته باشد.

هدایت تحصیلی باید جنبه مشاوره ای داشته باشد

عضو خانه ملت، با تقدیر از زحمات مدیران آموزش و پرورش در رفع نواقص هدایت تحصیلی در سالجاری اظهار کرد: معتقدم هدایت تحصیلی باید جنبه مشاوره ای داشته باشد تا کمترین تنش ممکن به دانش آموزان وارد شود.

همتی خاطرنشان کرد: امیدوارم ارکان مختلف نظام آموزش و پرورش با همکاری یکدیگر پایه های رشد و تعالی دانش آموزان را فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ضروری دانستن اولویت بندی موضوعات مختلف گفت: بدون تردید، آموزش و پرورش بعد از حوزه های امنیت و سلامت مهمترین اولویت کشور است که امیدواریم در دولت دوازدهم به این اولویت توجه بیشتری شود.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه با اشاره به اقدامات مجلس برای ارتقای شاخص های نظام آموزش و پرورش تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از اسناد راهبردی برای توسعه بخش های مختلف نظام آموزش و پرورش در کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار