مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی داد:

برگزاری کارگاه‌ توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: دومین دوره کارگاه‌های توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده در تبریز برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۶۶۷۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، پروین اشراقی به اهداف کیفی برگزاری کارگاه‌های توان‌افزایی زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها علاوه بر ارتقای آگاهی و سطح سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی زنان و خانواده‌ها موجب افزایش تاب آوری اجتماعی خانواده‌ها در مقابل آسیب‌های اجتماعی و تعارضات زناشویی می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه مشارکت در امور شهری، ارتقای فرهنگ شهرنشینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر اهداف کیفی برگزاری این دوره‌ها است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی ضمن تشریح اهداف کمی کارگاه‌های توانمندسازی بانوان افزود: 10 نشست تخصصی 8 ساعته برای 375 نفر از اعضای خانوارهای استان با عنوان (هر خانوار، یک نفر) در زمینه مهارت‌های ده‌گانه زندگی برگزار می‌شود.

اشراقی با بیان این که در هر نشست یک مهارت آموزش داده خواهد شد، ادامه داد: این مهارت‌ها شامل خودآگاهی، همدلی، برقراری ارتباط موثر، روابط بین فردی، حل مسئله، تصمیم گیری، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، مقابله با استرس و کنترل خشم با هدف پیشگیری از تعارض‌های خانوادگی، نزاع دسته جمعی، مشارکت در امور شهری و مدیریت مسایل زیست محیطی خواهد بود.

وی به شناسایی خانواده‌های در معرض آسیب در مناطق پر آسیب برای برگزاری آموزش‌ها به وسیله مجری یا هماهنگی اداره کل امور خانواده و بانوان استانداری خبر داد و تاکید کرد: بدون تردید این آموزش‌ها تاثیر بسیاری در ارتقای همه جانبه زنان و خانواده‌های هدف خواهد داشت.

به گفته مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی پایش طرح و راهبری اجرای مناسب طرح در استان به وسیله ناظران معرفی شده از سوی اداره کل امور خانواده و بانوان خواهد بود.

اشراقی با بیان این که در برگزاری کارگاه‌ها، تامین مکان دوره بر عهده اجراکننده است، گفت: تعداد نفرات شرکت‌کننده در هر یک از کارگاه‌های آموزشی با توجه به سیاست‌های کارفرما به منظور بهره‌مندی حداکثر زنان و خانواده‌ها در دوره‌های آموزشی دارای محدودیت نخواهد بود تا شاهد رشد و ارتقای هر چه بیشتر توانمندی بانوان و خانواده‌ها در استان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار