رییس اتحادیه تولید کنندگان مرغ در گفت و گو با پانا:

روند تامین نهاده ها مناسب نیست /قیمت مرغ زنده به 2هزار و 800تومان رسید

خبرگزاری پانا: رییس اتحادیه تولید کنندگان مرغ در خصوص روند تخصیص نهاده های تولید گفت: برخلاف ادعای مسوولان مبنی بر تامین مناسب نهاده ها دست اندرکاران تولید از روند تخصیص نهاده ها رضایت ندارند.

کد مطلب: ۶۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد

حسین مقدم نیا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا گفت: برخلاف ادعای مسوولان مبنی بر تامین مناسب نهاده ها دست اندرکاران تولید از روند تخصیص نهاده ها رضایت ندارند .

وی ادامه داد: هر ساله در زمان جمع اوری مرغ مازاد قیمت متعادل می شد تا تولید کننده متضررنشود اما درحال حاضر قیمت مرغ زنده در درب کشتارگاه درهرکیلو 2هزار و 800تومان است که نشان دهنده آن است که مرغداران درحال متضرر شدن هستند.

مقدم نیا عنوان کرد: در کشوری که ماهانه 150هزار تن مرغ تولید می شود در شرایط مازاد تولید جمع آوری وذخیره سازی باید متناسب با میزان تولید باشد تا قادر به تثبیت قیمت درسطح متعادل برای تولید کننده باشد.

رییس اتحادیه تولید کنندگان مرغ بیان کرد: شرکت پشتیبانی اموردام طرحی را برای ذخیره سازی مرغ مازاد در دست اجرا دارد که پیشنهادتولید کنندگان آن است که سرعت لازم به این ذخیره سازی داده شود تا قادر به متعادل کردن قیمت ها در بازار باشد.

وی اضافه کرد: تمامی اتحادیه ها در استان ها نسبت به کمک به طرح ذخیره سازی مرغ اعلام آمادگی کرده و خواستار شتاب و سرعت لازم به طرح ذخیره سازی و تنظیم قیمتی در بازار هستند.

مقدم نیا با اشاره به اینکه شرکت پشتیبانی دام از ذخیره سازی روزانه 5هزار تن مرغ خبرداده است،خاطرنشان کرد: ظرف دو هفته گذشته قیمت ذرت در بازار 740 تومان رسیده است و با افزایش هزینه های حمل به 800تومان می رسد و اگر چه پشتیبانی امور ذرت را به قیمت 600تومان به دست تولید کنندگان می رساند اما درقبال آن مرغ را پایین تر تحویل می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار