آغاز فعالیت ستاد مهر اصفهان با شعار "خدا به همراه تو ، شهر هوادار تو"

فعالیت ستاد مهر شهر اصفهان با هدف ارتقا کیفیت ترافیکی در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید با شعار "خدا به همراه تو، شهر هوادار تو" آغاز شد.

کد مطلب: ۶۶۶۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا اصفهان و به نقل از پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، آئین افتتاح طرح ستاد مهر شهر اصفهان با حضور شهردار منتخب اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان استانی و شهری در جوار قبور مطهر شهدای اصفهان برگزار شد.
برای تثبیت فرهنگ ترافیک باید زیرساخت‌های لازم آماده شود
شهردار منتخب اصفهان در این مراسم گفت: ستاد مهر می‌تواند در جهت انسجام میان بخش‌های مختلف حمل و نقل عمومی و سرویس‌های مدرسه تاثیر موثری داشته باشد و یک زمینه‌سازی در جهت ایجاد حساسیت میان خانواده‌ها، مسئولان مربوطه و متولیان حمل و نقل به شمار می‌رود و در صورت اجرای صحیح سبب همدلی میان تمام واحدها می‌شود.
دکتر قدرت الله نوروزی ادامه داد: برای تثبیت فرهنگ ترافیک در استان اصفهان باید تمام زیرساخت‌های لازم آماده شود که در این راستا توسعه حمل و نقل عمومی، تسریع روند راه‌اندازی مترو و ایجاد زمینه برای عدم استفاده از وسایل خصوصی و گرایش مردم به وسایل حمل و نقل عمومی در اولویت قرار دارد. این در حالی است که راهکارهای لازم در جهت رفع معضل ترافیکی، در برنامه کاری اینجانب تعریف شده است.
مدارس و مردم آماده استقبال از دانش آموزان هستند
محمدحسن قائدیها‌ مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در آئین افتتاح طرح ستاد مهر شهر اصفهان با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: امروز جشن شکوفه‌ها و روز نخست تحصیل دانش آموزان کلاس اولی است، علاوه بر این آغاز بهار تعلیم و تربیت را در پیش داریم که آغاز این اتفاقات در کنار قبور مطهر شهدا زیبایی این روز را دو چندان می‌کند.
وی افزود: دنیا امروز سبزی و زیبایی را در روزهایی می‌بیند که منش و انسانیت به انسان‌ها آموخته شود و ما نیز باید به این امر کمک کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: در اصفهان همه دست به دست هم داده‌اند تا شروع سال تحصیلی را زیباتر کنند و فعالیت‌های ترافیکی ستاد مهر نیز در همین راستا صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه مدارس و مردم آماده استقبال از دانش آموزان هستند، گفت: تلاش‌های صورت گرفته در ستاد مهر به منظور آرامش دانش آموزان در روزهای نخست سال تحصیلی است و همه مردم و مسئولان در این زمینه همکاری‌های لازم را دارند.
حمل و نقل روان و ارتقاء فرهنگ ترافيك هدف فعالیت ستاد مهر
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در این مراسم با اشاره به آغاز اجرای طرح ستاد مهر 96 با شعار "خدا به همراه تو، شهر هوادار تو" گفت: این طرح در راستاي ايجاد زمينه حمل و نقل روان و ارتقاء فرهنگ ترافيك، مديريت و نظارت ترافيك و انسجام خدمت در ناوگان حمل و نقل عمومي مشغول به فعاليت می‌شود.
علیرضا صلواتی اظهار داشت: با آغاز سال تحصیلی جدید شاهد افزایش 20 تا 25 درصدی ترددها در سطح شهر و بالا رفتن بار ترافیکی خواهیم بود که در راستاي کاستن از این بار ترافيکی همانند سال‌های اخیر تدابيری اندیشیده شده است.
وی با بیان اینکه طرح ستاد مهر 96 با شعار "خدا به همراه تو، شهر هوادار تو" با رويكرد خدمت رساني به شهروندان انجام می‌شود، افزود: این طرح در راستاي ايجاد زمينه حمل و نقل روان و ارتقاء فرهنگ ترافيك از امروز تا پانزدهم مهرماه در شهر اصفهان مشغول به فعاليت می‌شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اهداف این طرح گفت: ارتقاء فرهنگ ترافيك با هدف اطلاع رساني مناسب به شهروندان، بهينه سازي، ساماندهي، مديريت و نظارت بر ترافيك، افزايش كيفيت و ارتقاء ظرفيت جابجائي سيستم حمل و نقل عمومي و روانسازي ترافيك با اولويت دهي به اتوبوسراني و تاکسیرانی از جمله این اهداف است.
صلواتی با بیان اینکه کاستن از تبعات منفی ترافيک ناشی از بالا رفتن حجم تردد از جمله نتایج این طرح خواهد بود، اظهار داشت: افزايش ظرفيت گذردهی معابر، افزايش كيفيت و ارتقاء ظرفيت جابجايي سيستم حمل و نقل عمومي (روانسازي تردد ناوگان اتوبوسراني) و افزايش سرعت متوسط شبکه بخش دیگری از نتایج اجرای این طرح خواهد بود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه تمامی این تلاش‌ها برای پذیرایی از 75 هزار دانش آموز اصفهانی است، گفت: برنامه‌ریزی فعالیت‌های این ستاد از یک ماه قبل آغاز شده و امیدواریم شاهد ترافیکی روان همزمان با بازگشایی مدارس باشیم.
وی با بیان اینکه در 6 ماهه دوم امسال اتفاقات خوبی در ناوگان حمل و نقل عمومی رخ خواهد داد، افزود: حدود 400 اتوبوس یورو 4 و 5 برای نخستین بار وارد ایران شده و در ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان به کار گرفته می‌شود.
صلواتی ادامه داد: این اتوبوس‌ها برخوردار از فیلترهای زیست محیطی و خروجی آب است که به افزایش کیفیت هوای شهر کمک می‌کند. علاوه بر این برای استفاده معلولان نیز مناسب سازی شده و این موضوع به جذابیت حمل و نقل عمومی کمک می‌کند.
وی با اشاره به توسعه خطوط اتوبوس تندرو در اصفهان گفت: تا پایان امسال 4 خط جدید به خطوط اتوبوس تندرو در اصفهان افزوده می‌شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان همچنین از افزایش ساعات کار قطار شهری اصفهان خبر داد و بیان کرد: تا اواخر مهرماه سرفاصله حرکت مترو به 10 تا 15 دقیقه کاهش پیدا می‌کند.
رژه یگان‌های نمونه ستاد مهر
اجرای گروه باستانی‌کار فتوت، قرائت پیمان‌نامه ترافیکی دانش آموزان اصفهان و اجرای سرود توسط گروه طاها از جمله برنامه‌های جنبی این رویداد بود.
در پایان نیز رژه یگان‌های نمونه ستاد مهر شامل همیاران ترافیکی مدارس، واحد آموزش پلیس راهور، یگان ایستگاه‌های دوچرخه مناطق شهرداری، یگان دوچرخه سواران پلیس راهور، یگان موتورسواران پلیس راهور، یگان خودرویی پلیس، یگان خودروهای انتظامی، یگان بازرسی و نظارت سازمان تاکسیرانی، یگان سرویس مدارس، یگان حمل و نقل بار و یگان اتوبوسرانی برگزار شد.
همچنین دست اندرکاران ستاد مهر شهر اصفهان در پایان این برنامه با حضور در گلستان شهدا با شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداری اصفهان، پليس راهور، اداره آموزش و پرورش استان اصفهان، شركت واحد اتوبوسرانی، سازمان مدیریت و نظارت بر تاكسيراني، سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون شهری، مركز كنترل ترافيك، شركت مهندسي نيك انديش، سازمان پايانه ها و پويش مردمي ترافيك شهر دستگاه‌های همکار در اجرای این طرح هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار