مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل :

شکار در ۱۷.۵ درصد مساحت اردبیل ممنوع است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۱۷.۵ درصد مساحت استان اردبیل جزو مناطق شکار ممنوع محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۶۶۶۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،محمد خداپرست در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر قشر بسیج کارمندان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: مشارکت در حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است که امیدواریم همگان به این موضوع توجه داشته باشند .

وی افزود: وظیفه ما نیز خدمات‌رسانی مطلوب به مردم و برطرف کردن مطالبات و خواسته‌های آنان است که اگر بتوانیم به این مهم دست یابیم به طور حتم به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کرده و در این زمینه موفق بوده‌ایم چرا که این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید مورد توجه واقع شود .

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل گفت: در حال حاضر۷.۸ درصد مساحت استان جزو مناطق تحت مدیریت است و ۱۷.۵ درصد مساحت استان اردبیل جزو مناطق شکار ممنوع محسوب می‌شود که حفظ و نگهداری از این مناطق مهم‌ترین وظیفه‌ای است که بر عهده داریم و باید در این زمینه هوشیاری کاملی داشته باشیم .

خداپرست بیان کرد: با هدف حفظ و نگهداری از محیط زیست هم‌اکنون ۱۱ پاسگاه محیطبانی در سطح استان به طور شبانه‌روزی از میراث طبیعی و تنوع زیستی استان حفاظت می‌کنند که تمامی این اقدامات شایسته تقدیر و قدردانی است و امیدواریم که این تلاش‌ها به همین منوال تداوم یابد .

وی تصریح کرد: خشکسالی به عنوان یک خطر جدی استان را تهدید می‌کند که به همین منظور نیاز است تغییر در الگوی مصرف مورد توجه همگان و به ویژه کشاورزان قرار بگیرد و کشاورزان با تغییر الگوی کشت برای مقابله با بحران کم‌آبی اقدامات اساسی و لازم را مبنای کار قرار دهند .

سرهنگ پاسدار وحید جمشیدی مدیر سازمان بسیج کارمندان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز بیان کرد: نیازمند توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و مشارکت بسیجی برای حفظ و نگهداری از منابع طبیعی هستیم که این موضوع برای ما از اولویت بالایی برخوردار است و باید مورد توجه واقع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار