مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

کمبود تجهیزات و وسایل کمک آموزشی بخشی از چالشهای پیش روی آموزش و پرورش

از جمله چالش های پیش روی آموزش و پرورش می توان به عدم تکمیل پروژه های عمرانی،کمبود تجهیزات مورد نیاز مدارس، کمبود وسایل آموزشی و کمک آموزشی و ... اشاره کرد که باید در جهت رفع آنها اقدامات موثری صورت گرفته است.

کد مطلب: ۶۶۶۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان ، محمد حسن قائدیها در یکصد و بیستمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: امسال در حالی به استقبال شروع سال تحصیلی جدید می رویم که استقرار پایه یازدهم را در سند تحول بنیادین داریم و همه کتاب های این پایه جدیدالتالیف شده اند که حدود 300 عنوان کتاب جدیدالتالیف در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: خوشبختانه با برطرف کردن چالش های موجود در بحث هدایت تحصیلی موفق شدیم این بحث را در استان بدون آسیب اجرا کنیم و امید داریم به یاری خداوند آموزش و پرورش استان بتواند سال تحصیلی خوبی را شروع کند.

محمد حسن قائدیها بیان کرد: امسال زنگ شروع سال تحصیلی در هنرستان شهدای فرهنگی شهرستان نجف آباد که روزگاری شهید محسن حججی در آن تحصیل می کرد، نواخته می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به وظایف شورای پروژه مهر، گفت: برنامه ریزی و تعیین فعالیت های استان، تنظیم دستور جلسه برای کارگروه های 5 گانه، پیگیری مصوبات جلسه برای کارگروه های 5 گانه، نظارت بر اجرای بهینه فعالیت های پروژه و ...از جمله این وظایف هستند.

وی به فرایند اجرای پروژه مهر 96 نیز اشاره کرد و افزود: یکی از فرایندها، برنامه ریزی است که شامل تفویض اختیار اجرای تمامی مراحل پروژه مهر به استان ها، انتقال دبیرخانه از معاونت متوسطه به اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و ....است.

وی به ساماندهی نیروی انسانی نیز اشاره کرد و گفت: در سال 96_ 95 در استان به منظور جبران کمبود نیروی انسانی دوره ابتدایی از تمام ظرفیت های قانونی برای به کارگیری نیروی انسانی در این دوره استفاده شد که شامل روش هایی از جمله بکارگیری بازنشسته، بکارگیری نیروهای پیش دبستانی، طرح خرید خدمات، بکارگیری سرباز معلمان و ... است.

محمد حسن قائدیها ادامه داد: هماهنگی با مقامات محلی و جلب مشارکت دستگاه های اجرایی، تدوین برنامه عملیاتی اداره کل و ادارات تابعه، تایید صلاحیت ها از دیگر گام های مهمی است که از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: مهمترین چالش های پیش روی آموزش و پرورش در اجرای پروژه مهر شامل کمبود اعتبار جهت اجرای پروژه مهر، عدم تکمیل پروژه های عمرانی، کمبود تجهیزات مورد نیاز مدارس، کمبود وسایل آموزشی و کمک آموزشی و ...از جمله این چالش ها هستند که در جهت رفع آنها اقدامات موثری صورت گرفته است.

محمد حسن قائدیها در ادامه اظهاراتش پیشنهادات خود را چنین بیان کرد: ارسال نامه استاندار اصفهان به فرمانداران جهت تشکیل کمیسیون امنیتی مناسبت های شهرستان ها، همکاری مطلوب پلیس راهور جهت روان سازی ترافیک، تعیین و ابلاغ نرخ سرویس مدارس و ...از جمله پیشنهاداتی است که باید به آنها توجه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار