مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد:

در مقطع دبستان بازمانده از تحصیل نداریم

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه در این استان هیچ بازمانده از تحصیلی در مقطع دبستان نداریم، گفت: در بخش ابتدایی 100 درصد دسترسی به تحصیل وجود دارد.

کد مطلب: ۶۶۶۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محمد محسن‌بیگی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: آموزش و پرورش استان کرمان در سال گذشته با موفقیت‌هایی از نظر کمی و کیفی رو‌به ‌رو بوده و البته چاش‌هایی نیز داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 570 هزار دانش‌آموز در مدارس استان کرمان تحصیل کرده و امسال پیش‌بینی می‌شود 580 هزار دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید در مدارس استان کرمان آموزش ببینند گفت: حدود 45 هزار نیروی انسانی امر تعلیم و تربیت در استان کرمان را برعهده دارند.

محسن بیگی افزود: دانش‌آموزان استان کرمان در 4 هزار و 700 مدرسه دولتی و حدود دو هزار مدرسه غیر‌دولتی ساماندهی شده‌اند.

کسب 608 رتبه زیر هزار توسط دانش آموزان استان کرمان در کنکور سراسری 96

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: در دو سال گذشته در استان کرمان حدود یک نمره میانگین امتحانات نهایی بر روی ورقه افزایش پیدا کرده است و دانش آموزان استان در کنکور سراسری سال96 ، 608 رتبه زیر هزار را کسب کرده اند و رتبه اول کنکور تجربی نیز دانش آموز سیرجانی بوده است.

محسن بیگی اضافه کرد: دانش آموزان کرمانی در المپیاد هم یک مدال نقره جهانی در رشته ریاضی و 5 مدال برنز در رشته ریاضی، زیست و کامپیوتر کسب کردند و دانش آموزان استان همچنین در جشنواره جوان خوارزمی رتبه اول و در جشنواره نوجوان خوارزمی 8 رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه در استان هیچ بازمانده از تحصیلی در مقطع دبستان نداریم، خاطر‌نشان کرد: در بخش ابتدایی دسترسی به تحصیل 100 درصد وجود دارد و آمار بازمانده از تحصیل صفر است و در سال گذشته بیش از 240 مدرسه زیر 5 نفر دانش‌آموز در سراسر استان راه‌اندازی کردیم تا شرایط تحصیل برای همگان وجود داشته باشد.

محسن بیگی با اشاره به اینکه در حوزه مسائل فوق‌برنامه نیز رتبه اول کشوری پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را کسب کرده‌ایم افزود: مطالبات فرهنگیان استان کرمان نیز در پایان سال 95 بخش قابل توجهی پرداخت شد و در سال گذشته حدود 300 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از منابع آموزش و پرورش و بانک‌ها در اختیار فرهنگیان استان گذاشته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار