فرهادی مطرح کرد؛

ممنوعیت فروش مواد غذایی در دکه های روزنامه فروشی

معاون فنی بهداشت محیط و مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت از ممنوعیت فروش مواد غذایی در دکه ها و کیوسک های مطبوعاتی خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۶۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از شبکه خبر محسن فرهادی معاون فنی بهداشت محیط و مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت از ممنوعیت فروش مواد غذایی در دکه ها و کیوسک های مطبوعاتی خبر داد.

معاون فنی بهداشت محیط و مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، در این باره گفت: دکه های روزنامه فروشی مجوز فروش مواد غذایی را ندارند. آنها حتی شرایط اولیه نگهداری مواد غذایی اعم از بسته بندی شده یا غیر بسته بندی را ندارند بنابراین فقط باید در حیطه کاری خود فعالیت کنند.

وی افزود: در صورتی که دکه ها و کیوسک های روزنامه فروشی شرایط بهداشتی لازم را از جمله بهداشت فردی، کنترل آب و فاضلاب و پسماند را در حد مطلوب فراهم کنند و در صورت حل کردن مشکلات شان با اتحادیه صنفی مربوطه، وزارت بهداشت آمادگی اعطای تاییدیه برای تبدیل دکه ها و کیوسک های مطبوعاتی به کیوسک های ثابت غذایی را دارد.

ضرورت استعلام شهرداری از وزارت بهداشت برای اعطای مجوز به دکه داران

وی با بیان اینکه ممنوعیت فروش سیگار و مواد دخانی دکه ها و کیوسک های مطبوعاتی 2 سال پیش اعلام شده است اما نتیجه ای در پی نداشت، گفت: ما برای اینکه در این زمینه ها به نتیجه برسیم نیازمند همکاری همگانی، همراهی شهرداری ها و اتحادیه های مربوطه هستیم. علی رغم اینکه فروش و تبلیغ مواد دخانی در دکه ها و کیوسک های مطبوعاتی ممنوع است اما می بینیم که این دکه ها در نزدیکی مراکز آموزشی که منع فروش دارند نیز اقدام به فروش و تبلیغ مواد دخانی می‌کنند. امیدواریم با رایزنی‌های انجام شده با شهرداری ها و متولیان اتحادیه کیوسک های مطبوعاتی حداقل تبلیغ مواد دخانی در این دکه ها قطع شود.

وی افزود: اگر شهرداری‌ها و اتحادیه های مربوط پیش از دادن مجوز به دکه داران و کیوسک ها از وزارت بهداشت یا دانشگاه های علوم پزشکی برای شروع فعالیت آنان استعلام کنند، کنترل بیشتری در این زمینه خواهیم داشت.

وی در پایان تاکید کرد: از آنجا که دکه داران مطبوعاتی اگر فقط فروششان به روزنامه و مجله محدود شود در امرار معاش خود به مشکل برمی خورند، در صورت همکاری شهرداری ها و اتحادیه داران مربوطه و فراهم کردن شرایط بهداشتی و دریافت کارت بهداشت، وزارت بهداشت به این دکه داران مشاوره بهداشتی و مجوز فروش مواد غذایی را می‌دهد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار