نادر مشایخی در گفت و گو با پانا:

در ایران اجرای موسیقی کلاسیک وجود ندارد

نادر مشایخی درباره وضعیت اجرای موسیقی کلاسیک در ایران، گفت: اجراهایی که درحال حاضر برگزار می شوند به هیچ عنوان موسیقی کلاسیک نیستند و تنها زمان غذا خوردن و یا کارهایی از این قبیل می شود از آنها استفاده کرد.

کد مطلب: ۶۶۵۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
نادر مشایخی رهبر ارکستر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا درباره وضعیت اجرای موسیقی کلاسیک در ایران گفت: اجراهایی که درحال حاضر برگزار می شوند به هیچ عنوان موسیقی کلاسیک نیستند و تنها زمان غذا خوردن و یا کارهایی از این قبیل می شود از آنها استفاده کرد.
وی افزود: به نظر من اجرای ارکستر سمفونیک در ایران تنها برای این است که بگویند ما نیز اجرای موسیقی کلاسیک را داریم ودرواقع تنها یک اجرای نمایشی است ومعنا و مفهمومی ندارد و هنوز هم هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.
مشایخی همچینین در پاسخ به راه حل پیشنهادی جهت بهبود وضعیت اجرای ارکستر در ایران گفت: در وحله اول ما باید لزوم اجرای موسیقی کلاسیک و میزان استقبال از آن را درایران بدانیم.
وی تصریح کرد: همانطور که همه ی ما می دانیم تعداد خیلی کمی از مردم ما به موسیقی کلاسیک گوش می دهند و به آن علاقه مند هستند و دلیل آن نیز عدم عرضه مناسب این سبک از موسیقی است.
رهبر ارکستر در ادامه درباره صدور مجوز برای موسیقی کلاسیک بیان کرد: من نمی دانم چگونه فردی که در سن و سال من است، و هیچ چیزی از موسیقی کلاسیک نمی داند به خود اجازه می دهد که برای صدور مجوز این شاخه از موسیقی نظر بدهد، زیرا تنها زمانی که موسیقی دارای کلام باشد و امکان بحث سیاسی و یا لکه دار کردن عرف اجتماعی وجود داشته باشد نیاز به صدور مجوز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار