در گفت و گو با پانا؛

خاتمی: اخبار امیدوار کننده ای در مورد رفع حصر به گوش می رسد

نایب رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: اخبار بسیار امیدوار کننده ای در مورد رفع حصر به گوش می رسد. تصور می کنم گام های موثری برداشته شده است. اگر رئیس جمهوری مطالبات مردم را در نظر بگیرند و با توجه به ظرفیت های ملی وقت بیشتری برای این کار بگذارند حتما به نتیجه خواهند رسید.

کد مطلب: ۶۶۵۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد

سید محمدرضا خاتمی در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: ماهیت اصلی جبهه اصلاحات تکثر است و هیچ وقت جبهه اصلاحات نخواسته است که به صورت دستوری بگوید همه باید به یک صورت حرف بزنند و یک جور فکر کنند و رمز ماندگاری و پویایی اصلاحات همین است زیرا در این جبهه همه حق اظهار و انتقاد دارند، حتی نسبت به بالا دست های خود. در جبهه اصلاحات هیچ کس و هیچ گفتمان و صحبتی مقدس نیست .

وی افزود: بنابراین تفاوت ها و اخلاف نظر ها در جبهه اصلاحات وجود دارد و گاهی اوقات این اختلاف نظر بالا می گیرد و گاهی هم کنترل می شود اما ویژگی جبهه اصلاحات این است که همه می توانند با هم صحبت کنند و می توانند در مورد مسائل اساسی و مهم به نتیجه واحد برسند.

نایب رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مورد مسائل مختلف ممکن است اختلاف نظر داشته باشیم اما وقتی وارد انتخابات ریاست جمهوری ،مجلس شورای اسلامی و شورهای اسلامی شهر و روستا می شویم علیرغم همه اختلاف ها به نتیجه واحد می رسیم و نتیجه آن را می گیریم .

نایب رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: در جبهه اصلاحات هرچند ممکن است اختلافاتی باشد اما یک وحدت نظر در سطح کلان وجود دارد .

خاتمی در ارزیابی عملکرد حسن روحانی تصریح کرد: برنامه ها و ایده های آقای روحانی کاملا اصلاح طلبانه است و مهمترین دلیل آن هم این است که می بینیم بخش های تند و افراطی اصولگرا هدف اصلی شان زدن آقای روحانی است و توهین هایی به ایشان می کنند که در طول تاریخ جمهوری اسلامی سابقه ندارد و همه هدف خود را تخریب آقای روحانی قرار داده اند زیرا همه برنامه ها آقای روحانی برنامه های اصلاح طلبانه است .

وی ادامه داد : اما همه ما می دانیم که در اجرا ملاحظاتی وجود دارد و باید رعایت خیلی از نظرات دیگر و جایگاه های دیگر را در نظرگرفت شاید اگر یک اصلاح طلب در این سمت بود در چینش کابینه و در نحوه اجرای آن جور دیگری عمل می کرد اما ما این حق را برای رئیس جمهوری محفوظ می دانیم که چینش کابینه و نحوه اجرای برنامه هایشان طبق نظر خودشان باشد اما در اینکه این برنامه ها اجرا شود و به نتیجه برسد کوتاه نمی آییم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار