همایش مدیران فناوری اطلاعات عاملی برای توسعه کشور در چشم انداز 1404

معاون پژوهش وزارت عتف و رئیس پنجمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات، در پیامی برگزاری این همایش را موجب توسعه کشور در راستای چشم‌انداز ۱۴۰۴ دانست.

کد مطلب: ۶۶۵۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، وحید احمدی، معاون پژوهش وزارت عتف در این پیام گفت: امروزه پیچیدگی و اندازه بسیار بزرگ داده‌ها در برخی سازمان‌ها به یک مسئله و در برخی دیگر به یک بحران تبدیل شده است. کسب‌وکارهای گوناگون برای چیره شدن بر کاستی‌ها و چالش‌های ناشی از این پیچیدگی‌ها سازوکارهای خود را به گونه‌ای سامان داده‌اند تا بتوانند با ذخیره‌سازی، تحلیل، و ترکیب این داده‌ها از آن بهره برند. کاربست راهکارهای مدیریت داده به‌خودی‌خود بسیار هزینه‌بر است و با منابع این کسب‌وکارها سازگار نیست. بنابراین امروزه سازمان‌ها در کسب‌وکارهای گوناگون خود برای حل مسائل مبتنی بر داده به یک راهکار فراگیر مبتنی بر حکمرانی داده روی‌ آورده‌اند و از مدل‌های اثربخش و کارای آن بهره می‌برند.

در عصر حاضر سازمان‌های پیشرو در حوزه‌های گوناگون، داده‌ها را دارایی ارزشمند خود می‌دانند زیرا گذشته آن‌ها را بازنمایی می‌کند و روندهای آینده را روشن می‌سازد. توجه به حکمرانی داده همزمان با حکمرانی فناوری اطلاعات به ساخت سامانه‌های اطلاعاتی بهتر در دو سپهر پژوهش و کاربرد خواهد انجامید.

بر همین پایه، پنجمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات با رویکرد «حکمرانی داده‌ها از دیدگاه علوم و فناوری اطلاعات» بنا دارد نگرش داده‌محور را در لایه‌های گوناگون سازمانی گسترش دهد و همچنین پیوندهای کاری میان صاحب‌نظران و پژوهشگران علوم انسانی و اجتماعی، سیاست‌گذاری و مدیریت و علوم و مهندسی در حوزه فناوری اطلاعات برقرار ساخته و زمینه‌های پیوند آن را پایدار سازد.

برگزاری همایش‌هایی از این قبیل به توسعه کشور در راستای چشم‌انداز ۱۴۰۴ و در مواردی مانند برخورداری از دانش پیشرفته، توانمندی در تولید علم و فناوری، و متکی بودن بر سهم برتر منابع انسانی و همچنین سرمایه اجتماعی در تولید ملی کمک بسیاری می‌کند و به رشد و توسعه فناوری اطلاعات در بخش‌های گوناگون علمی، اقتصادی، و صنعتی رهنمون خواهد شد.

امیدوارم این همایش در ترازی بالاتر از همایش‌های پیشین، به سازمان‌های دولتی و خصوصی و نیز مؤسسه‌های آموزشی و پژوهشی در حفظ و پیشبرد سطح و کیفیت دانش، بینش، و مهارت مدیران آنها در حوزه‌های گوناگون علوم و فناوری اطلاعات کمک کند و دستاوردهای با ارزش و سودمندی را برای جامعه علمی، پژوهشی، و فنی کشور به ارمغان آورد. شایسته است از همه سازمان‌های برگزار کننده و پشتیبان همایش و همچنین همه سازمان‌ها و کسانی که آثار و دستاوردهای خود را در این همایش با دیگران به اشتراک می‌گذارند، سپاسگزاری و قدردانی نموده و از درگاه ایزدی برای همگان سلامتی و شادکامی را خواستارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار