ماجرای عجیب حضور کارگردان روی صحنه به‌علت غیبت یک بازیگر

به‌دلیل حضور نیافتن یکی از بازیگران نمایش «برج‌های خاموش» نوشته و کارگردانی زهرا شایان فر در روز جمعه؛ 24 شهریورماه کارگردان نمایش به‌جای این بازیگر روی صحنه رفت

کد مطلب: ۶۶۵۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، در شرایطی که نمایش «برج‌های خاموش» با نویسندگی و کارگردانی زهرا شایان فر از پنج‌شنبه 15 شهریور دور دوم اجراهای خود را آغاز کرده بود، به‌دلیل حضور نیافتن علیرضا رحیم‌دل، بازیگر نقش ژنرال در زمان اجرای نمایش در روز جمعه؛ 24 شهریورماه، کارگردان نمایش به‌جای این بازیگر روی صحنه رفت و نقش ژنرال را ایفا کرد.
زهرا شایان فر پیش از آغاز اجرای نمایش در روز گذشته، مقابل تماشاگران حاضر شد و گفت: امروز با یکی از شگفت‌انگیزترین اتفاق‌ها در تئاترمان روبه‌رو شدم و برای اولین‌بار در عمرم شاهد بودم که بعد از گذراندن بیش از بیست اجرا، علیرضا رحیم‌دل؛ یکی از بازیگران اصلی نمایش «برج‌های خاموش» نیم ساعت قبل از شروع اجرا به من خبر داد که «فراموش کرده بودم که اجرا داریم و نمی‌آیم!» از مخاطبان اجازه می‌خواهم با متن روی صحنه بروم و به‌جای بازیگر؛ حضور یابم.
این خواسته، با استقبال مخاطبان همراه شد و نمایش با حضور کارگردان در نقش یکی از بازیگران اصلی اثر، روی صحنه رفت.
پس از تمام شدن اجرا، شایان فر دوباره با مخاطبان صحبت کرد: برای من و اعضای گروهم اجرای سختی بود. چرا که باور نداریم یک بازیگر بعد از بیش از بیست اجرا، به صحنه خود خیانت کند.
درنتیجه این بدقولی علیرضا رحیم‌دل و اعلام او مبنی بر این‌که از روز 25 لغایت 28 شهریورماه در گروه بازیگران نمایش «برج‌های خاموش» حضور نخواهد داشت، زهرا شایان فر؛ نویسنده و کارگردان «برج‌های خاموش» فرهاد شکرالله‌زاده را که پیش‌ازاین در نقش بیگانه بازی می‌کرد را جایگزین او کرده است که از روز یک‌شنبه؛ 26 شهریورماه در این نقش روی صحنه می‌رود همچنین حسام کلانتری؛ کارگردان و بازیگر تئاتر و یکی از اعضای قدیمی گروه تئاتر «صلح»، از روز یک‌شنبه نقش بیگانه را بازی می‌کند. این تغییر تا روز پایانی اجرای نمایش؛ یعنی پنج‌شنبه 30 شهریورماه برقرار خواهد بود.
نمایش «برج‌های خاموش» از یک‌شنبه 22 مردادماه اجراهای خود را در سالن اصلی تالار محراب آغاز کرد و پس از وقفه‌ای ده‌روزه به‌دلیل برگزاری هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی‌وسنتی، از 16 شهریورماه دور دوم اجرای خود را تا 30 شهریور ادامه می‌دهد. این نمایش هرروز به‌غیراز شنبه‌ها ساعت 19:30 روی صحنه است.
گروه بازیگران «برج‌های خاموش» به ترتیب سن عبارات‌اند از شهرام نیک‌کار، منیر چراغی، فرهاد شکرالله‌‌زاده، فریبا بگلو، سهند آدم‌‌عارف، حسام کلانتری، سمیرا صارمی، سیاوش قلعه‌‌وردی، امیر شیخ‌‌زاده، فائزه بهرامی و خورشید شایان فر
دیگر عوامل «برج‌های خاموش» که جدیدترین اثر گروه تئاتر «صلح» است عبارت‌اند از:
طراح صحنه و مشاور کارگردان: علی شایان فر، دستیار کارگردان: حبیبه عبدالهی‌ مشکنلو، منشی و مدیر صحنه: فاطمه رستمی، طراح گریم: سعیده آجربندیان، مجریان گریم: فاطمه حسین‌خانی و محمد کاظمی، دستیار گریم: لیلا مهدی پور، طراح پوستر و بروشور و ساخت تیزر: بهرام شادان فر، طراح نور: اکبر شجاعی، انتخاب موسیقی: محمد شیرازی، افکت و میکس: استودیو زابتیک، طراح لباس و عروسک: زهرا شایان فر، ساخت عروسک، دکور و آکساسوار: ابوذر شایان فر، عکاس: محبوبه فرج‌الهی، روابط عمومی: مینا صفار
علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از لینک https://www.tiwall.com/theater/borj-khamush تهیه کنند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار