حکیم زاده:

آزمون های متنوع ورودی مدارس، آسیب به کودکان است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با انتقاد از آزمون های ورودی مدارس گفت:این آزمون ها فرصت تربیت را از دانش آموزان گرفته است .

کد مطلب: ۶۶۴۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا؛ رضوان حکیم زاده در برنامه پرسشگر در مورد مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد: نمی توان مطلقا آموزش و پرورش را ناموفق تلقی کرد و در این زمینه وزیر آموزش و پرورش تعبیر جالبی داشت به این معنا که آنچه دانش آموزان در مدارس می آموزند با نیازهایشان فاصله دارد و با حذف برنامه های استرس زا در مدارس می توان فضای آن را برای دانش آموزان دلپذیر کرد.

وی افزود: تا حدی توجه به آموزش و پرورش بهبود یافته و توسعه و رایگان شدن پیش دبستانی در مناطق محروم یکی از اقدامات قابل قبول محسوب می شود .

نیازمند تحولاتی در حوزه عدالت آموزشی هستیم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که نیازمند تحولاتی در حوزه عدالت آموزشی و کیفیت بخشی هستیم گفت: نیازمند تغییر نگاه به نقش معلم هستیم چرا که این حرفه جایگاه رفیعی دارد و با کارمندی متفاوت است اما در تصمیم گیری ها نقش محوری معلمی در نظر گرفته نشده و به عنوان مثال سد راه برای ادامه تحصیلی آنها می شود.

حکیم زاده تصریح کرد: اکنون برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی با آموزشهای یکساله توجه می کنیم در حالیکه این آموزشها کافی نیست و معلمان باید با خلاقیت و انگیزه بیشتری وارد نظام آموزشی شوند.

تدریس در دوره ابتدایی سخت ترین کار است

وی با بیان اینکه تدریس در دوره ابتدایی سخت ترین کار است اظهار کرد: معمولا سختی کار معلمی در این دوره دیده نشده و نیازمند تغییر نگاه در این حوزه هستیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: همسو کردن سیاست های و انتظارات برای جذب معلمان از اهمیت بسزایی برخوردار است و رسانه ملی در تحقق این فرهنگ سازی نقش مهمی بر عهده دارد.

مشکل کنکور در کشور

حکیم زاده در مورد مشکل کنکور در کشور تصریح کرد: فقط کنکور را نمی توان آزمونی مشکل دار نامید چرا که آزمون های ورودی مدارس مختلف طی دوران تحصیل دانش آموزان باعث آزار آنها می شود. همچنین باعث شده فرصت تربیت گرفته شود و این مسئله در حالی است که سند تحول بنیادین به آموزش یکپارچه اشاره داشته اما برخی مدارس حتی در مقطع ابتدایی با شرایطی عجیب آزمون های ورودی برای کودکان در نظر می گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار