صاحب نشان ملي شواليه گري از فرانسه در گفت و گو با پانا:

نقاشي،تغذيه روح انسان/هنر نقاشي،هنر برتر است

صاحب نشان ملي شواليه گري از فرانسه در گفت و گو با پانا ضمن اشاره به اهميت عرصه نقاشي گفت:از همان ابتداي ورود هنر به زندگي بشر،هنر نقاشي به عنوان هنر برتر شناخته شد.به طوري كه شاهزادگان دوره رنسانس به طور گسترده اي از نقاشي استقبال كردند و اهميت بسزايي به آن دادند.

کد مطلب: ۶۶۴۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد

ليلي گلستان در گفت و گو با خبرنگار پانا در مورد تاريخچه هنر نقاشي و ورود آن به زندگي بشر بيان كرد:تاريخچه هنر نقاشي بسيار قديمي و طولاني تر آن است كه اكنون بتوان آن را با چند جمله بيان كرد اما آغاز ورود عرصه هنر به زندگي مردم،اندك اندك و به خصوص در زمان رنسانس صورت گرفته و مورد توجه بسياري از اروپاييان بوده است.از همان ابتداي ورود هنر به زندگي بشر،هنر نقاشي به عنوان هنر برتر شناخته شد.به طوري كه شاهزادگان آن دوره به طور گسترده اي از نقاشي استقبال كردند و اهميت بسزايي به آن دادند.
وي در رابطه با ارتباط ميان هنرهاي تجسمي و هنر نقاشي اظهار داشت:لزوما همه هنرهاي تجسمي برگرفته از هنر نقاشي نيستند.بلكه هر يك قدمتي ديرينه و تاريخي بزرگ دارند و مي توان گفت هنرهاي ديگر نيز پا به پاي هنر نقاشي و موازي با آن پيش رفته اند و هيچ يك پيش قدم ديگري نبوده و هركدام خاستگاه و آغاز خودش را داشته است.
مدير گالري گلستان افزود:رشته اصلي من طراحي پارچه بود اما وجود يك پدر مجموعه دار آثار هنري و علاقمند به هنر در كنار من،باعث آشنايي هر چه بيشتر من با هنر نقاشي شد و علاقمندي و وابستگي و پيوند من با نقاشي در همان روز هاي كودكي و در كنار پدر،كشف شد و توانايي هايم در اين حوزه شكوفا گرديد.
صاحب نشان ملي شواليه گري ادامه داد:خانه ما هميشه پر از نقاشي بود و فضاي خانه،معطر از بوي خوش هنر بود.من در آن دوران،تقريبا همه ي نقاشان را مي شناختم و با جمع كثيري از آن ها ديدار داشتم و اين موهبت ها مرا به فكر انداخت كه شايد عرصه نقاشي،جايي براي رشد و شكوفايي من باشد و همين فكر هاي أوليه،پيش قدمي براي بازگشايي گالري من شد.
گلستان عنوان كرد:امروزه،هنر و به خصوص عرصه نقاشي در جايگاه خوبي قرار گرفته و توجه هاي لازم را به سوي خود جلب كرده است و مردم دريافته اند كه خريد آثار هنري،نوعي پس انداز و همچنين جلوه اي زيبا براي خانه شان است و مي توانند آرامش را از آثار ارزشمند و زيبا دريافت كنند و نقاشي را تغذيه روح خود قرار دهند.
وي در زمينه برگزاري اولين اكسپو نقاشي در تبريز اشاره كرد:برگزاري اكسپو نقاشي تبريز،قدمي مثبت در جهت ارتقا فرهنگ است و اميدوارم پيش قدمي براي ديگر شهرستان ها باشد تا تداوم و گستردگي پيدا كند.
خبرنگار:ديبا پورباقري

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار