مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

مدیران مدارس مهمترین مرجع تشخیص نیاز های جامعه هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدیران مدارس مهمترین مرجع تشخیص نیاز های دانش آموزان و جامعه هستند زیرا مدارس بهترین کانال برای تغییر پایدار و ماندگار در ذهن، فکر و اندیشه افرد یک جامعه اند.

کد مطلب: ۶۶۴۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محمد محسن بیگی در جمع مدیران مدارس شهرستان زرند خاطر نشان کرد: مدرسه واژه ای مقدس تر از خانقاه و مسجد است زیرا عبادات ممکن است خشک، بی روح و بی معرفت باشند در حالیکه مدرسه و عوامل آن با افزایش دانایی و آگاهی به جنگ جهل و نادانی در راستای تقویت عقل و تشخیص درست می روند.

وی ضمن سخنانی به اهمیت و ارزش کار مدیران مدارس پرداخت و افزود: مدیران مدارس مهمترین مرجع تشخیص نیاز های دانش آموزان و جامعه می باشند زیرا مدارس بهترین کانال برای تغییر پایدار و ماندگار در ذهن، فکر و اندیشه افرد یک جامعه هستند.

محسن بیگی تشخیص درست توانمندی های دانش آموزان متناسب با نیاز جامعه را از مهمترین وظایف مدیران دانست و اظهار کرد: مدیر مدرسه مهترین و بهترین مرجع تشخیص در آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به سلطه آموزش بر پرورش تصریح کرد: ما در مدرسه نباید فقط به دنبال آموختن علم باشیم بلکه باید تربیت و پرورش دانش آموزان نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا آموزش فقط یکی از ابعاد تربیت برای رشد و تعالی افراد است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: اگر در نظام تعلیم و تربیت به دنبال ساختن انسان به معنای واقعی هستیم باید نقش رهبری آموزشی داشته باشیم تا مدارس محل زندگی و مراودات اجتماعی و اخلاقی دانش آموزان شوند.

محمد محسن بیگی با بیان اینکه توجه به تمامی توانمندی ها و استعداد های دانش آموزان در مدارس ضروری است افزود: متاسفانه در مدارس فقط به تقویت حافظه دانش آموزان می پردازیم در حالیکه سایر توانمندی ها را نادیده می گیریم هرچند ممکن در حوزه قبولی در دانشگاه ها و نمرات کمی موفقیتی ایجاد شود اما در ایجاد توانمندی و مهارت آموزی در دانش آموزان هیچ اقدامی صورت نمی گیرد.

مدارس باید علمی و پویا باشند

وی دور اندیشی و شناخت توانمندی ها و گنجینه های دانش آموزان را از مهمترین خصوصیات مدارس کار آمد دانست و تاکید کرد: مدارس باید علمی و پویا باشند.

محسن بیگی با بیان اینکه انتقال مطالب از یک ذهن به ذهن دیگر پویایی نیست گفت: مدارسی پویا هستند که فکر جدید، اندیشه نو را در دانش آموزان تقویت می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر تقویت پرسشگری و مطالبه گری در دانش آموزان نیز تاکید کرد و افزود: باید زمینه ای فراهم شود تا دانش آموزان درباره هر مجهولی سوال کنند زیرا پرسشگری زمینه ساز بروز خلاقیت و شکوفایی اندیشه هاست.

محمد محسن بیگی با اشاره به کثرت پرونده های مختلف قضایی و آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: در صورتی که سیستم درونی افراد یعنی وجدان آنها فعال شود بسیاری از آسیب های اجتماعی به حداقل می رسد.

وی با تاکید بر اینکه مدرسه باید محل شخصیت سازی باشد افزود: اگر هر سازمانی را در مرحله اول با خودش مقایسه کنیم جهت و حرکت آن خود به خود به سمت پیشرفت و موفقیت هدایت می شود.

محسن بیگی بر تقویت حس مشارکت پذیری و مسئولیت پذیری دانش آموزان نیز تاکید و اظهار کرد: اگر دانش آموزان در برنامه و فعالیت های مدرسه سهیم شوند به اجرای بسیاری از برنامه ها کمک می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار