رئیس ستاد مبارزه با بازی های غیر مجاز:

چالش نهنگ آبی متوقف شده است

رئیس ستاد مبارزه با بازی های غیر مجاز و مدیر بازرسی بنیاد ملی بازی های رایانه ای در حاشیه نمایشگاه بازی های رایانه ای ارومیه گفت:لازمه ادامه این چالش حضور سرور مرکزی و نظارت آن بر دستگاه کاربران می باشد ولی از آنجایی که این فرد دستگیر شده این چالش عملا متوقف شده است.

کد مطلب: ۶۶۴۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد

خسرو کرد میهن در گفتگو اختصاصی با خبرنگار پانا گفت: بهتر است اسم چالش نهنگ آبی را بازی نگزاریم شاید قالب یک بازی را داشته باشد اما ترجیح می دهیم عنوان بازی را برای این چالش استفاده نکنیم.

وی ادامه داد: این چالش توسط پسر روسی تبار اخراجی از دانشگاه روانشناسی اختراع شده است. این فرد مبتلا به بیماری اعصاب و روان است و در 50 مرحله می خواهد کاربر را به سمت پوچی و انجام کار های عجیب و غیر عادی سوق داده و نهایتا منجر به خودکشی فرد شود.

وی اظهار داشت: این چالش در جهان کاربران زیادی داشت و در ایران نیز افرادی در این چالش شرکت کرده بودند ولی خوشبختانه موارد جدی درایران گزارش نشده است.

رئیس ستاد مبارزه با بازی های غیر مجاز در خصوص متوقف شدن چالش نهنگ آبی گفت: لازمه ادامه این چالش حضور سرور مرکزی و نظارت آن بر دستگاه کاربران می باشد ولی از آنجایی که این فرد دستگیر شده این چالش عملا متوقف شده است.

کرد میهن ضمن اشاره به فعالیت دوباره چالش گفت: فعلا اطلاعات دقیقی از ادامه این چالش نداریم شاید در اینده فرد دیگری بتواند این چالش را ادامه درد اما از آن جایی که سرور اصلی بازداشت شده است کاربرها نمی توانند وارد چالش شوند حتی افراد زیادی در حوزه بازی های رایانه ای کشورمان تلاش کردند وارد چالش شوند اما موفق نشدند.

وی اظهار داشت: هدف مخترع چالش از بین بردن انسان های به درد نخور است و او می خواهد با این کار جامعه را عاری از این انسان ها کند.

وی در آخر با اشاره بر پیام اصلی چالش گفت: کودکان ما در خطر اند باید کاملا حواسمان جمع باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار