استاندار اردبیل:

کارخانه فراوری گیاهان دارویی در اردبیل احداث می شود

استاندار اردبیل گفت: عملیات ساخت نخستین کارخانه فرآوری داروهای گیاهی هفته آینده در استان شروع می شود و مدیران باید برای اجرای سریع آن از سرمایه گذاران این طرح حمایت کنند.

کد مطلب: ۶۶۴۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، مجید خدابخش در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه اردبیل قابلیت طبیعی بسیاری در زمینه توسعه کشت گیاهان دارویی و فرآوری آن دارد ، اظهار کرد: تاکنون نزدیک به 500 نوع گیاه دارویی در استان شناسایی شده اما مسئله مهم تبدیل آنها به انواع داروهای گیاهی و بلکه لوازم آرایشی و زینتی می باشد که هنوز شکل عملی به خود نگرفته است .

وی افزود: ارزش افزوده تبدیل گیاهان دارویی و انواع گل های معطر به لوازم آرایشی و تزیینی بسیار زیاد است و استان باید از این قابلیت استفاده مطلوب را داشته باشد .

استاندار اردبیل همچنین در این جلسه به اهمیت موضوع استاندارد و نقش آن در برنامه های اقتصاد مقاومتی گفت: استاندارد یک نشانه تشریفاتی نیست که فقط روی بسته بندی انواع فرآورده ها وکالاها نقش ببندد بلکه به عنوان یک موضوع ؛ لازمه و بایسته برای انجام بهتر کارها و نتیجه گیری مفید و بهینه از هرگونه رفتار اجتماعی است .

خدابخش با اشاره به اینکه استاندارد شامل موضوع های بسیار فراوان در کنش و واکنش های اجتماعی می شود بیان کرد: از کار و تولید در بخش صنعت گرفته تا کشاورزی و هرگونه رفتار اجتماعی از رانندگی و پاسخگویی رییس دفتر مدیران دولتی گرفته تا وقت شناسی و خرید و فروش در صورت رعایت استاندارد نتایج مفید به دست آمده و از وقوع بسیاری از مشکل ها و پیامدهای منفی دیگر جلوگیری می شود .

وی تشریح کرد: کشورهای پیشرفته دنیا توانسته اند موضوع رعایت استاندارد در کارها و به خصوص در بخش خدمات و رفتارهای اجتماعی را نهادینه و از بروز بسیاری پیامدهای منفی پیشگیری نمایند .

کارخانه فراوری گیاهان دارویی توسط شرکت امید فارمد پارسیان در استان احداث می شود، این شرکت هم اکنون مالک کارخانه داروسازی امید فارمد پارسینا در شهرستان دماوند می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار