جمع آوری دو و نیم تن زباله از تالاب استیل آستارا

جمعی از دوستداران طبیعت، اعضای تشکل های مردمی و ماموران یگان حفاظت محیط زیست آستارا از محدوده تالاب استیل این شهرستان، دو و نیم تن زباله جمع کردند.

کد مطلب: ۶۶۴۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: بیشترین زباله های رها شده توسط مردم و گردشگران ظروف یکبار مصرف، پلاستیک و بطری بود و به تدریج سبب به هم خوردن فرآیندهای طبیعی و اختلال در محیط زیست تالاب می شود.
محمد رضا روشنی با بیان اینکه پاک نگهداشتن محیط زیست و پرهیز از آلودگی و انباشت زباله در طبیعت از آموزه های ایرانی و اسلامی است، افزود: رسانه ها، سازمان های مردم نهاد، دستگاه های مسئول و افرادی که دغدغه زندگی پاکیزه و حیات سالم را دارند، باید به ترویج این آموزه ها بپردازند.
وی اجرای اینگونه برنامه ها را در نهادینه کردن فرهنگ حفاظت محیط زیست موثر دانست و افزود: متاسفانه لاستیک خودروهای سنگین نیز در محدوده تالاب استیل رها می شود و رانندگان باید از تعویض روغن و لاستیک خودرو در محدوده تالاب خودداری کنند.
تالاب استیل با 138هکتار وسعت در هفت کیلومتری شهر آستارا، مأمن جوجه آوری بیش از چهار هزار و 500 قطعه پرنده باکلان کوچک و اگرت، منطقه ای شکار ممنوع و از جاذبه های گردشگری آستاراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار