بازدید فرشچیان از مراحل ساخت ضریح جدید حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

محمود فرشچیان از مراحل ساخت ضریح جدید حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بازدید کرد.

کد مطلب: ۶۶۴۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران؛ محمود فرشچیان با حضور در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، در جریان روند ساخت ضریح جدید حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) قرار گرفت.


محمود فرشچیان در حاشیه این بازدید با اظهار رضایت از روند ساخت ضریح جدید حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: این کار یکی از شاهکارهای بزرگ هنر اسلامی خواهد بود که در آن اساتیدی چون اسدی و بهزادی با روحیه و با عشق فراوان در حال قلم زنی هستند.


وی در خصوص زمان به اتمام رساندن این کار افزود : قرار بود این کار بین دو تا سه سال به اتمام برسد اما چون یک کار هنری و ارزشمندی است زمان برای آن نباید مهم باشد چرا که باید به بهترین شکل ممکن ساخته شود.


فرشچیان هدف اصلی از ساخت ضریح ها با این قلم زنی ، نقره کاری و مهارت که اسماء خدا و ائمه اطهار بر روی آنها حک میشود را کمک به ارتباط بهتر انسان با معبود خود دانست و گفت : بوسیدن صرف خود ضریح مطرح نیست و مهم ایجاد یک حالت معنوی و قلبی دربرقراری رابطه بین انسان و خدای خود است.


گفتنی است کارگاه ساخت ضریح جدید حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور حجت الاسلام و المسلمین ری شهری تولیت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسینی، استاد محمود فرشچیان و جمعی از خادمان و طراحان این ضریح همزمان با ایام نیمه شعبان در خرداد ماه سال 95 در مرقد مطهر عبدالعظیم حسنی افتتاح شده بود.


ابعاد این ضریح همانند ضریح فعلی ۳ در ۴ متر ساخته شده است و از 2 تن نقره و آب طلا در ساخت این ضریح استفاده خواهد شد
نقره به کار رفته در این طرح کار ترکیبی از نقره و پالادیوم است که به استحکام این کار کمک خواهد کرد.


اسکلت اولیه این طرح توسط دکتر میرزا علی تهرانی طراحی و نقوش آن توسط استاد محمود فرشچیان طی دو سال آماده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار