یک کارگردان مالزیایی در گفت و گو با پانا:

مشکلات محیط زیستی کشورهای در حال توسعه شبیه به هم است

یک کارگردان مالزیایی ضمن شرکت در ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز بیان کرد: به نظر می رسد مشکلات محیط زیستی ایران شبیه به سایر کشورهای در حال توسعه از جمله مسائلی است که کشور مالزی هم درگیر آن هاست.

کد مطلب: ۶۶۳۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
محمد بن اسماعیل(یوسف گاجا) کارگردان مالزیایی که در ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز شرکت کرده است، در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگار فرهنگی پانا گفت: باید از هنرمندان و مسئولان ایرانی برای برگزاری این جشنواره تشکر کنم. این دومین بار است که به ایران سفر می کنم.
وی درباره دلیل حضور خود در این رویداد سینمایی و محیط زیستی افزود: یکی از دلایل حضورم در این جشنواره تاکید بر تغییرات آب و هوایی کره زمین و گرم تر شدن آن بوده است. من به عنوان یک فرد 70 ساله این مشکل را مهم ترین مساله امروز دنیا در حوزه محیط زیست می دانم.
این کارگردان با اشاره به شباهت مشکلات و معضلات محیط زیستی در کشورهای در حال توسعه و لزوم هم اندیشی بین المللی برای رفع آن ها افزود: مشکلات محیط زیستی در هر منطقه ای مختص خود است. به نظر می رسد مشکلات ایران در این حوزه نیز شبیه به سایر کشورهای در حال توسعه از جمله مسائلی است که کشور مالزی هم درگیر آن هاست.
وی با اشاره به اهمیت جشنواره بین المللی فیلم سبز خاطر نشان کرد: این جشنواره بسیار مهم است. زیرا در قالب آن به جوانان می آموزیم که تغییرات آب و هوایی چه تبعاتی می تواند داشته باشد و در واقع چنین اتفاقاتی عملکرد هشدار دهنده نسبت به مخاطرات محیط زیست دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار