فرمانده دریابانی استان مازندران خبر داد

کنترل بیش از شش‌هزار ایستگاه قایقرانی در مازندران

فرمانده دریابانی استان مازندران از کنترل بیش از شش هزار ایستگاه قایقرانی در سطح حوزه دریای خزر توسط دریابانان استان مازندران خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۳۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، سردار هوشنگ حسینی گفت: در جهت ایجاد نظم و امنیت و نظارت بر تردد شناورها در دریا و رصد کلیه شناورهای متردد، دریابانان استان مازندران با کنترل ایستگاه های قایقرانی در جهت استمرار نظم و امنیت به ماموریت پرداختند.

سردارحسینی اشاره داشت: دریابانان واحدهای شناوری و عملیاتی دریابانی استان، با اجرای گشت های ساحلی و دریایی از ابتدای سال تاکنون، موفق به کنترل بیش از 6 هزار و 900 ایستگاه قایقرانی شدند.

فرمانده دریابانی استان مازندران ادامه داد: نظارت مستمر در عملکرد قانونی متصدیان ایستگاه های قایقرانی در تثبیت امنیت و کاهش جرائم نقش مستقیم و بسزایی دارد.

وی افزود: رعایت قوانین برای کلیه فعالان عرصه دریا الزامیست و کوتاهی در اجرای قانون به لحاظ افزایش جرایم در این حوزه موجبات تلفات انسانی و ایجاد خطرات مستمر برای گردشگران می شود.

حراست از مرزهای دریایی مازندران با توان عملیاتی دریابانان

فرمانده دریابانی استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دریابانان جهت ارتقاي سطح امنيت طرح هاي ساماندهی دريا بیش از 250 فروند شناور غيرمجاز را توقيف کردند.

حسینی افزود: با توجه به هجوم گردشگران و مسافرين به سواحل بکر درياي خزر و از آنجا که آرامش در اين مناطق بيش از هر زمان ديگري لازم است، دریابانان با تشديد اقدامات کنترلي از تردد هرگونه شناورهاي غيرمجاز جلوگيري به عمل مي آورند.

سردار حسینی بیان داشت: دریابانان این استان با تمام توان عملياتي در سطح دریا و نوار ساحلی دریای خزر حضور مستمر داشته، که حاصل آن افزایش امنیت و آرامش برای مرزهای آبی کشور در حوزه استحفاظی می باشد.

حسینی گفت: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و ايجاد مرز امن و کنترل و حراست از بیش از 480 کیلومتر نوار مرزي، دریابانان با عمليات های مقتدرانه جهت حفظ و حراست از مرزهاي آبي كشور توانستند با استفاده از مهارت و هوشياري فراوان بیش از 250 فروند شناور را توقيف نمايند.

وی ادامه داد: از این تعداد شناور بیش از 130 شناور در منطقه شرق استان و بیش از 120 شناور در مناطق غربی استان مازندران توقیف شدند.

حسینی گفت: شناورهای متخلف که بیشتر آنها از نوع تفریحی و سرعتی بودند به علت عدم رعایت قوانین و موازین دریانوردی، تردد خارج از محدوده تعیین‌شده، نداشتن مدارک قانونی دریانوردی، ترددهای غیرمجاز و نداشتن تجهیزات دریایی توقیف شدند.

سردار حسینی با تأکید بر اهمیت دادن به داشتن مدارک دریانوردی، از صاحبان شناورها خواست تا نسبت به تردد غیرمجاز و داشتن تجهیزات دریایی اقدام کنند.

فرمانده دریابانی استان مازندران گفت:در پایان این عملیات‌ها شناورهای توقیفی بلافاصله برای سیر مراحل قانونی به یگان‌های تابعه دریابانی انتقال داده شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار