رفع پلمپ مدرسه شارجه در انتظار بهبود مناسبات سیاسی ایران و امارات

یکی از اولیای دانش آموزان مدرسه تعطیل شده شارجه گفت: با توجه به اظهارات مسئولان آموزش و پرورش امارات، بازگشایی مجدد مدرسه جز با حکم دیوان شارجه و بهبود روابط 2 کشور امکان پذیر نیست.

کد مطلب: ۶۶۳۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد

یکی از اولیای دانش آموزان مدرسه تعطیل شده شارجه در گفت وگو با پانا، در خصوص وضعیت مدرسه ایرانی تعطیل شده در شارجه گفت: برای پیگیری شرایط جمعي از اوليا به سرپرستي مدارس جمهوري اسلامي رفتيم همچنین جمعي به تعليميه امارات (وزارت آموزش پرورش) مراجعه کردند و خواستار راه حلی برای بازگشایی مدرسه شدیم.

وی افزود: فعلا مدرسه خديجه كبري و سلمان فارسي تعدادی از دانش‌آموزان را ثبت نام کردند اما دانش آموزاني كه باقی ماندند باید در مدرسه آداب كه مدرسه‌ای خصوصي بوده ثبت نام كنند این مدرسه هزینه ای با ٥٠ درصد تخفيف و سرويس حدود 16 تا 17 ميليون تومان يا ١٦٠٠٠ درهم دارد و اين مقدار براي خانواده هايي كه چند فرزند دارند، هزینه بالايي است.

این ولی دانش آموز بیان کرد: اوليایی به تعليميه امارات رفته و با معاون وزير آموزش پرورش صحبت كردند که نشان می دهد به طور حتم مدرسه بسته شده و باز گشايي نخواهد شد جز اينكه حاكم شارجه يا ديوان حاكم شارجه دستور بازگشايي دهند که البته اوليا تصميم گرفتند به ديوان حاكم شارجه بروند تا از این طریق مدرسه دوباره باز گشايي شود.

وی با اشاره به اینکه علت تعطيلي مدرسه نداشتن رخصه تحصيلي (مجوز فعالیت) از سال ٢٠١٥ ميلادي است گفت: براساس صحبت های معاون آموزش و پرورش امارات، رخصه تحصيلي به مدارس دولتي واگذار نمي شود و اگر رخصه جديدي براي باز گشايي مدرسه صادر شود باید برای مدرسه خصوصي اقدام شود.

این ولی دانش آموز اظهار کرد: مسئولان سرپرست و مدرسه به دنبال اخذ رخصه تحصیلی بودند اما به دلايلي موفق نشدند كه در نهايت از طرف ديوان حاكم شارجه دستور بسته شدن مدرسه صادر شد.

وی عنوان کرد: با وجود این شرایط مجوز فعالیت این مدرسه منتفی است جز اينكه خود حاكم شارجه دستور باز گشايي مجدد آن را بدهد یا اینکه روابط سياسي عالي بين دوكشور برقرار شود البته مدارس العين و ابوظبي هم قبل از مدرسه شارجه بسته شد كه با پيگيري فعلا به صورت نيمه باز فعالیت می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار